فراری Purosangue در مقابل لامبورگینی Urus: به طرز شگفت انگیزی نزدیک است


عجیب است که فکر کنیم در دوره ای زندگی می کنیم که فراری یک SUV می سازد. اگر تنها در بازار بود، حتی وحشی‌تر بود، اما در واقع یکی از آخرین برندهای لوکسی بود که چنین مدلی را معرفی کرد.

فراری کار SUV را به درستی انجام داد، با یک V-12 بزرگ و ورق فلزی براق. اما آیا این برای ادعای تاج به عنوان سریعترین SUV در یک مسابقه درگ یک چهارم مایلی کافی است؟ ویدیوی جدید از کارواو با قرار دادن آن در برابر لامبورگینی اوروس، تلاش برای کشف این موضوع را آغاز می کند.

موتور 6.5 لیتری V-12 تنفس طبیعی فراری 725 اسب بخار قدرت و 527 پوند فوت گشتاور تولید می کند. اوروس دارای یک موتور 4.0 لیتری توربوشارژ دوقلو V-8 است که 666 اسب بخار قدرت تولید می کند، کمتر از فراری، اما گشتاور بیشتری دارد – 626 پوند فوت. کمی سنگین تر از فراری: 4740 پوند در مقابل 4482 پوند.

مسابقات درگ ربع مایل نشان داد که این دو شاسی بلند علیرغم تفاوت‌هایشان کاملاً برابر بودند. اوروس اغلب شروع بهتری داشت، اما Purosangue آن را در خط پایان می پیچید و باعث می شد تا پایان نزدیکی داشته باشد. فراری در دو مسابقه از سه مسابقه پیروز شد، اما هر کدام یک چهارم مایل را در همان 11.9 ثانیه طی کردند.

فراری در اولین مسابقه رولینگ با گیربکس ها در حالت اتوماتیک مشکل داشت. Purosangue در مسابقات باقیمانده زمانی زنده شد که راننده می‌توانست دنده‌ها را به‌طور دستی تعویض کند و در دویدن‌های باقی‌مانده پیست، پیروزی‌های آسانی کسب کند.

فراری مشتاق افزایش فروش خود با یک SUV نیست. این شرکت عمداً تولید Purosangue را تنها به 20 درصد تولید سالانه خود محدود می‌کند، و این مدل را منحصر به فرد و گران نگه می‌دارد بدون اینکه اجازه دهد بر فروش تسلط یابد یا هویت آن را کمرنگ کند. لامبورگینی در سال 2023 به رکورد فروش سال 2023 دست یافت که در راس آن Urus بود که بیشترین فروش این خودرو را به خود اختصاص داد.

کدام را ترجیع می دهید داشته باشید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.



منبع