فیات 500 می تواند موتور گازی خود را پس بگیرد


به وب‌سایت فیات در ایالات متحده آمریکا بروید و دو خودروی فهرست شده را خواهید یافت. فقط یکی – 500X – دارای موتور احتراقی است. و این تریم برای سال 2024 حذف شده است. دیگری 500e است، تازه و جدید با چهره ای آشنا که یک پیشرانه کاملاً الکتریکی را پنهان می کند. اما بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شد، این ممکن است به زودی تغییر کند اخبار خودرو اروپا.

به نظر می رسد فیات در حال بررسی یک گزینه احتراق داخلی برای 500e است. گزارش شده است که این خودروساز با تامین کنندگان تماس گرفته و از آنها تقاضای قیمت هایی برای افزایش تولید 500e کرده است که به خودی خود نشانه بزرگی نیست. اما در این نقل قول به مدل های برقی و بنزینی اشاره شد که اکثر تولیدات به نسخه ICE این خودرو اختصاص دارد. اخبار خودرو اروپا وجود پیام را تایید کرد اما هیچ نظر دیگری از فیات دریافت نکرد. ما همچنین با فیات تماس گرفتیم و هیچ نظری در این مورد دریافت نکردیم.

گالری راه اندازی فیات 500e در آمریکای شمالی 2024

در حالی که در حال حاضر فقط یک شایعه است، دلایل متعددی وجود دارد که معتقدیم فیات حداقل یک 500 جدید گازسوز را در نظر گرفته است. همه تولیدکنندگان کاهش سرعت را تجربه می کنند، حتی تسلا که اخیراً تولید در کارخانه خود در چین را کاهش داده است. در اروپا، 500e با تولید به 77500 دستگاه در سال 2022 راه اندازی موفقیت آمیزی داشت. طبق این گزارش، فیات امیدوار بود در سال 2023 به 90000 دستگاه برسد اما در عوض اندکی به 77260 دستگاه کاهش یافت. در اوایل سال، این خودروساز تولید 500e را با کاهش یک شیفت در کارخانه متوقف کرد.

همچنین تاخیر در ممنوعیت موتورهای احتراق اروپا وجود دارد که تاریخ را از سال 2030 به 2035 می رساند. برای خودروسازانی که سعی در توسعه وسایل نقلیه جدید دارند، داشتن بیش از یک دهه عمر احتراق داخلی مطمئناً می تواند راه های جدیدی را باز کند که قبلاً در نظر گرفته نشده بود. در میان چیزهای دیگر، در حالی که فناوری EV به خوبی تنظیم شده است، امکان مدل ارزان قیمت ICE را برای خریداران باز می کند.

این که چگونه ممکن است به نتیجه برسد ناشناخته است. 500e صرفاً برای یک خودروی الکتریکی طراحی شده است. فیات هنوز یک 500 موتور احتراقی برای اروپا تولید می کند، اما قوانین آلایندگی جدید اتحادیه اروپا را رعایت نمی کند و قرار است اواخر امسال به تولید پایان دهد. همچنین مشخص نیست که آیا یک 500 جدید گازسوز به سواحل ایالات متحده خواهد رسید یا خیر. اگر یک ICE 500 جدید اتفاق بیفتد، احتمالاً یک موتور هیبریدی ملایم خواهد داشت و در اواخر سال 2025 وارد بازار خواهد شد.



منبع