لامبورگینی هوراکان STJ با V-10 خداحافظی می کند


لامبورگینی با آخرین نسخه ویژه خبر از مرگ هوراکان و موتور V-10 آن می دهد. Super Trofeo Jota (STJ) بر اساس STO است، اما برای ایجاد نسخه نهایی، یک بریدگی را شماره گیری کرده است. محدود به 10 خودرو، طعم هاردکور نشان دهنده پایان کار برای “baby Lambo” پس از یک دهه حضور در بازار است.

اگر فکر می کنید قدرت بیشتری دارد، برای ناامید شدن آماده شوید. هوراکان STJ موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی با 631 اسب بخار قدرت و 417 پوند فوت گشتاور را حمل می کند. خروجی از طریق همان گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود. گفته می شود، تغییرات سخت افزاری نسبت به STO وجود دارد که اصلی ترین آنها چهار کمک فنر قابل تنظیم برگرفته از اتومبیل های مسابقه است.

کمک فنرهای چهار طرفه همراه با چرخ های 20 اینچی قفل مرکزی که در تایرهای سفارشی Bridgestone Potenza Race پیچیده شده اند. تلنگرهای فیبر کربنی جدید اضافه شده در گوشه های سپر جلو بخشی از یک بسته آیرودینامیکی است که شامل زاویه متفاوتی از بال عقب نیز می شود. لامبورگینی هوراکان STJ را در پیست ناردو آزمایش کرده است، جایی که در مقایسه با زمان دور STO، بیش از یک ثانیه تراشیده شد.

لامبورگینی برای اینکه آن را از مدل‌های کمتر هوراکان متمایز کند، دو لیوان طراحی کرد. در اینجا روکش آبی با سقف مشکی و لهجه های متضاد قرمز و سفید نشان داده شده است. دیگری با رنگ خاکستری به پایان رسیده و دارای سقف مشکی همراه با جزئیات قرمز و سفید است. یک صفحه فیبر کربن شماره گذاری شده “1 از 10” در داخل کابین وجود دارد که نشان دهنده انحصار STJ است. به صورت اختیاری، مالکان می توانند یک بشقاب قابل تنظیم در سمت سرنشین اضافه کنند.

هوراکان STJ زمانی که آن را با آخرین گالاردو مقایسه می‌کنید، تا حدودی ناامیدکننده است. Sesto Elemento یک جانور مخصوص پیست بود که با استفاده گسترده از فیبر کربن تنها 2202 پوند وزن داشت.

قیمت ذکر نشده است، اما به هر حال بی ربط است. نزدیک به یک سال پیش، لامبورگینی اعلام کرد که تولید باقیمانده را به فروش رسانده است، بنابراین این 10 خودرو صاحبان آینده خود را پیدا کرده اند. جایگزین هوراکان اواخر امسال رونمایی خواهد شد، متاسفانه بدون موتور NA V-10. در عوض، انتظار می‌رود که از یک موتور کوچک‌شده و احتمالاً توربوشارژر در یک پیشرانه هیبریدی استفاده کند.



منبع