موتور جدید V-16 بسیار بلند بوگاتی تنفس طبیعی دارد


بوگاتی در حال حذف تدریجی W-16 است اما موتور جدیدی که برای جانشین شیرون در نظر گرفته شده است، تعداد سیلندرهای مشابهی خواهد داشت. حدود 33 سال پس از Cizeta-Moroder V16T مبهم، یک V-16 جدید درست در گوشه و کنار است. هایپرکار بعدی Molsheim در ماه ژوئن با پیشرانه ای عظیم و بدون القای اجباری وارد بازار می شود. جزئیات جدیدی در مورد هیولای شانزده سیلندر ظاهر شده است.

میت ریماک، مدیرعامل بوگاتی ریماک، این هفته در جریان کنفرانس Future of the Car Summit در لندن، جزئیات اولیه را به اشتراک گذاشت. مهندس و کارآفرین 36 ساله کروات فاش کرد که V-16 به طور کلی از توربوشارژ صرف نظر می کند. این یک انحراف قابل توجه از Chiron و Veyron و همچنین EB110 قبل از آنها است. هر سه خودرو یک سیستم چهار توربو را تکان دادند.

بنیانگذار و مدیرعامل گروه Rimac – که 55 درصد از سهام بوگاتی ریماک را در اختیار دارد – فاش کرد که موتور جدید V-16 به طول 39.3 اینچ خواهد رسید. این باعث می شود آن را تقریبا 16 اینچ طولانی تر از W-16 خروجی کند. این دومی پس از پایان تولید رودستر میسترال و بولید فقط برای پیست از بین خواهد رفت. موتور جدید توسعه یافته قبلاً تأیید شده است که دارای هیبریداسیون است.

اینها همه جزئیاتی است که تا کنون تایید شده است، بنابراین این قسمتی است که گمانه زنی ها آغاز می شود. مجله آلمانی موتور خودرو و اسپرت ادعا می کند که V-16 دارای حجم عظیم 8.3 لیتری است و با Cosworth ساخته شده است. تا 9000 دور در دقیقه می چرخد ​​و با سه موتور الکتریکی کار می کند. در مجموع، خروجی می تواند به 1800 اسب بخار برسد. گفته می شود که موتور احتراقی به تنهایی برای حدود 1000 اسب بخار خوب است.

اعتقاد بر این است که دو تا از موتورهای الکتریکی چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورند در حالی که موتور سوم به محور عقب نیرو می‌دهد. دومی ظاهراً در یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه ساخته شده است. طبق گزارش DCT، مجموعه موتور/گیربکس 78.7 اینچ طول دارد. اگر بتوان گزارش ها را باور کرد، مهندسان بوگاتی یک باتری 24.8 کیلووات ساعتی را برای 37 مایل برد الکتریکی در خود جای داده اند.

AMS با اقتدار خوب، جایگزین بوگاتی شیرون به سرعت 62 مایل در ساعت در حدود دو ثانیه و 124 مایل در ساعت در کمتر از پنج می رسد. از 0 تا 186 مایل در ساعت، کمتر از ده ثانیه طول می کشد و شتاب 0-249 مایل در ساعت را می توان در کمتر از 25 ثانیه به پایان رساند. به طور کلی، سرعت آن به صورت الکترونیکی 277 مایل در ساعت خواهد بود.

اگر گزارش دقیق باشد، قرار است تنها 250 خودرو ساخته شود. به عنوان یک تجدید، ویرون به 450 دستگاه محدود شد در حالی که شیرون در 500 نمونه ساخته می شود. اگرچه رونمایی در ماه آینده انجام می شود، ظاهراً تحویل به مشتریان تا سال 2026 آغاز نمی شود. قیمت؟ حداقل 3.6 میلیون یورو، که با نرخ ارز فعلی به 3.86 میلیون دلار می رسد.



منبع