سیتروئن یک وانت دو سر Freak می فروشد و واقعا منطقی است


وسایل نقلیه تجاری به خصوص جالب نیستند، اما این یکی اسب کاری معمولی شما نیست. سیتروئن رله یک نسخه مهندسی شده از فیات دوکاتو است و در پیکربندی غیرعادی ارائه شده است. این به درستی Back to Back نامیده می شود، و اگرچه ممکن است شبیه یک آزمایش سریع فتوشاپ باشد، اما واقعی و منطقی است. به ویژه شمارنده های لوبیا آن را دوست دارند.

آ Redditor این ماده را در وب سایت سیتروئن در بریتانیا برای خودروهای تجاری مشاهده کرد. ایده پشت Relay Back to Back کاهش هزینه های تولید و حمل و نقل است. ون ها روی یک سازه موقت به هم متصل می شوند و برای شرکت های شخص ثالث که موتورخانه ها، کمپینگ ها یا انواع دیگر وسایل نقلیه تخصصی مانند خدمات بازیابی یا اورژانس می سازند، طراحی شده اند.

هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد زیرا سیتروئن وانت‌ها را بدون نیاز به اضافه کردن قسمت عقب کابین شاسی معمولی می‌سازد. هزینه های حمل و نقل نیز کاهش می یابد زیرا Relay Back to Back فضای کمتری را نسبت به دو خودروی تجاری Relay Chassis Cab اشغال می کند. از آنجایی که ون ها چرخ جلو هستند، پس از تحویل هیچ میل محرکی وجود ندارد که بتوان از شر آن خلاص شد.

کسب‌وکارها همچنین آزادی بیشتری برای ساخت قسمت‌های عقب خود دارند، بدون اینکه مجبور باشند از کابین شاسی عقب عرضه‌شده توسط خودروساز پیروی کنند. کاهش پیچیدگی نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد بلکه ضایعات را نیز کاهش می دهد. شرکت‌هایی که خودروهای مبتنی بر شاسی کابین تولید می‌کنند دیگر مجبور نیستند با شاسی‌های کابین کارخانه‌ای سروکار داشته باشند و می‌توانند مستقیماً به نصب لوازم جانبی عقب سفارشی خود بپردازند.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این یک موقعیت برد-برد است. ما کمی حفاری انجام دادیم و متوجه شدیم که یکی دیگر از برندهای Stellantis، پژو، همین کار را با Boxer Back to Back مرتبط با مکانیکی انجام می دهد. البته این مدل ها با موتور، گیربکس، VIN و هر چیز دیگری عرضه می شوند. آنها عملاً دو ون هستند که فقط در حین حمل و نقل در لگن ضرب المثل به هم متصل می شوند.



منبع