هیوندای آیونیک 5 N در پیکس پیک مسابقه خواهد داد


هیوندای می‌خواهد با آوردن چهار نمونه از خودروهای برقی داغ در پیکس پیک امسال، عملکرد Ioniq 5 N را به نمایش بگذارد. 102هفتم اجرای رویداد صعود تپه در 23 ژوئن برگزار می‌شود و دو خودروی تولیدی به همراه چند خودروی اصلاح‌شده را به نمایش می‌گذارد. استانداردها نیز واقعاً موجود نیستند زیرا برخی از ترفندها در داخل انجام خواهند شد.

پس از رکورد تولید الکتریکی SUV/crossover، دو Ioniq 5 N صندلی عقب نخواهند داشت. نه به این دلیل که هیوندای می‌خواهد خودروها را سبک‌تر کند، بلکه می‌خواهد با اضافه کردن یک رول کیج در عقب خودروها را ایمن‌تر کند. علاوه بر این، صندلی راننده با یک صندلی Recaro Pro Racer SPA Hans با مهار شش نقطه ای مسابقه Sabelt سازگار با HANS (تکیه سر و گردن) جایگزین شده است. اگر مشکلی پیش بیاید، یک سیستم اطفاء حریق وجود خواهد داشت.

به غیر از این تغییرات، Ioniq 5 N کاملاً استوک خواهد بود. این موتور دوگانه را از مدل جاده‌ای به همراه خواهد داشت که در صورت فعال بودن بیش از حد، حداکثر 641 اسب بخار قدرت دارد. در حالت معمولی، کل خروجی سیستم هنوز 601 اسب بخار است. هیوندای شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را 3.25 ثانیه با کنترل پرتاب و قدرت موقت اضافی اعلام می کند. به طور کلی، حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی در 162 مایل در ساعت محدود شده است.

پل دالنباخ، برنده یازده بار PPIHC، رکوردهای یکی از دو “استوک” Ioniq 5 Ns را شکار خواهد کرد. دیگری توسط ران زاراس تازه کار، مدیر سابق Hoonigan هدایت می شود. در مورد دو وسیله نقلیه اصلاح شده، این دو توسط راننده WRC، دنی سوردو و برنده چهار بار کلی و دارنده عنوان پادشاه کوهستان در Pikes Peak Robin Shute هدایت خواهند شد. این دو قبل از مسابقه طاقت فرسا 24 ساعته نوربرگ رینگ که در 30 می برگزار می شود، آزمایشی را انجام خواهند داد.

هیوندای در حال ارزیابی Ioniq 5 N در Pikes Peak است، اما خودروی سریع السیر از رنگ N به جای رنگ قرمز برای مسابقه واقعی در کلرادو استفاده می کند. این چهار وسیله نقلیه قرار است مسیر 12.42 مایلی را بدون کمتر از 156 پیچ انجام دهند. همه رانندگان از ارتفاع 4725 فوتی عبور خواهند کرد و از خط پایان در ارتفاع 14115 فوتی بالاتر از سطح دریا عبور خواهند کرد.

رکورد کامل در Pikes Peak متعلق به رومن دوما در فولکس واگن ID R با زمان 7 دقیقه و 57.148 ثانیه است که در سال 2018 ثبت شد. می توان تصور کرد که Ioniq 5 N به جایی نزدیک نمی شود زیرا فولکس واگن هدفمند ساخته شده بود. ماشین مسابقه الکتریکی



منبع