در اینجا همه چیزهایی است که 4Runner جدید و تاکوما به اشتراک می گذارند


پس از ماه‌ها شایعات، افشاگری‌ها و تیزرها، سرانجام تویوتا 4 رانر 2025 عرضه شد. پس از 14 سال، این خودروساز یک جایگزین کاملاً جدید برای آفرود محبوب دارد. بسیاری از ویژگی‌های مدرن و طراحی تازه و محکمی دارد، اما انکار شباهت‌های سبک آن با تاکوما جدید دشوار است. این به این دلیل است که این دو مؤلفه های متعددی را جلوتر از ستون B به اشتراک می گذارند.

4Runner جدید بر روی پلت فرم TNGA-F تویوتا که با پیکاپ مشترک است سوار می شود. به گفته کیتا موریتسو، مهندس ارشد 4Runner و لندکروز، تیم 4Runner مجبور شد برای توسعه SUV مورد نیاز خود با همکاران آمریکایی خود همکاری نزدیک داشته باشد.

تیم 4Runner در اوایل توسعه مدل با طراحان تاکوما شروع به کار کرد و تقریباً همه چیز در جلوی ستون B بین این دو مشترک بود. این دو گروه دست در دست هم برای طراحی SUV جدید کار کردند.

تویوتا 4 رانر و تاکوما 2025
تویوتا 4 رانر و تاکوما 2025

موریتسو که از طریق یک مترجم در مراسم معرفی این مدل صحبت می کرد، گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم تا سعی کنیم قطعات را تا حد امکان با تاکوما به اشتراک بگذاریم، اما در مقابل، در هر جای دیگری، ما واقعاً برای نشان دادن اصالت 4Runner کار کردیم.

این شامل به اشتراک گذاری پیشرانه ها می شود. 4Runner با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری i-Force توربوشارژ تویوتا در دسترس است. با این حال، بر خلاف تاکوما، تنها با یک خروجی در دسترس است – 278 اسب بخار و 317 پوند فوت گشتاور. i-Force Max نیز موجود است و یک توربوشارژ چهار سیلندر هیبریدی در زیر کاپوت قرار می دهد که 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها انتخاب گیربکس است، برخلاف تاکوما که گیربکس دستی با موتور i-Force ارائه می کند. تویوتا 4Runner را با ظرفیت بکسل تا 6000 پوند ارزیابی می کند که کمی کمتر از پیکاپ است. شباهت‌ها به سیستم تعلیق بین این دو، با ساختار و طراحی اساساً مشابه، گسترش می‌یابد، اما این SUV دارای تیونینگ منحصربه‌فردی است تا جرم اضافی را در نظر بگیرد.

موریتسو گفت: «تاکوما و 4 رانر هر دو روح بازار آمریکا را دارند. مصرف کنندگان می توانند از SUV جدید در پاییز امسال لذت ببرند.



منبع