وانت کلاسیک Ram در کانادا برای سال 2024 مرده است


سرانجام برای وانت رام کلاسیک، حداقل برای دوستان ما در شمال، پایان یافت. Stellantis اعلام کرد که تولید Ram Classic برای کانادا به پایان رسیده است، اگرچه برای ایالات متحده و مکزیک ادامه خواهد داشت. اینکه آیا پس از سال 2024 در ایالت زنده می ماند یا نه، باید دید.

در مورد خریداران کانادایی، موجودی فعلی کامیون‌های Ram Classic – که همگی مدل‌های 2023 هستند – در طول سال به فروش خواهند رسید. رم های استاندارد در تریم های 1500، 2500 و 3500 نیز در مدل های 2024 موجود است. در ایالات متحده، تولید Ram Classic قبلاً برای مدل سال 2024 تأیید شده است، جایی که در اواخر سال جاری در کنار کامیون های جدید 2025 فروخته می شود.

آیا این می تواند پایانی برای Ram Classic باشد؟ تنها دو سطح تریم کامیون 16 ساله ارائه می شود، یعنی Tradesman متمرکز بر کار و Warlock با مضمون آفرود. هر دو به خریداران امکان انتخاب اندازه کابین، اندازه تخت و قدرت V-6 یا V-8 زیر کاپوت را ارائه می دهند. در اینجا حکم مرگ احتمالی برای Ram Classic، یعنی V-8 وجود دارد.

Hemi پس از سال 2024 مرده است، بنابراین مگر اینکه رم صلاح بداند کامیون قدیمی را با یک خط شش توربوشارژ جدید جدید به روز کند – حرکتی که به نظر می رسد خلاف چیزی به نام کلاسیک— خریداران فقط می توانند 3.6 لیتری Pentastar V-6 را تهیه کنند. با 305 اسب بخار قدرت و 269 پوند فوت گشتاور، مطمئناً می تواند یک پیکاپ فول سایز را تامین کند. اما قابلیت یدک کشی به 7540 پوند در مقابل بیش از 11000 برای همی جدید شش خطی و خروجی کاهش می یابد.

استخوان های Ram Classic به سال 2008 باز می گردد، زمانی که Ram هنوز بخشی از Dodge بود. سخنگوی Ram از اظهار نظر در مورد تولید آتی کلاسیک برای ایالات متحده خودداری کرد، اما با توجه به اینکه Hemi از بین می رود و تولید برای کانادا در حال حاضر کاهش یافته است، احتمالاً فقط زمان زیادی است که کامیون قدیمی قبل از حرکت به سمت غروب خورشید خم شود.



منبع