پورشه تایکان هاردکور 11 مارس وارد بازار می شود


پورشه شمارش معکوس را برای نمایش جهانی نسخه تایکان خود آغاز کرده است. اولین نمایش برای 11 مارس برنامه ریزی شده است، زمانی که ما “پویاترین تایکان تمام دوران” را کشف خواهیم کرد. جدا از پرزهای بازاریابی، این سدان برقی داغ احتمالاً نسخه تولیدی یک نمونه اولیه است که در ساعت 7:07.55 نوردشلایف را پشت سر گذاشت.

با کاهش 26 ثانیه از دور تایکان توربو S و 17.6 ثانیه از دور داغ جهنم سبز تسلا مدل S Plaid، تایکان هاردکور بسیار سریع خواهد بود. تصویر تیزر جدیدی که امروز منتشر شد فقط یک شبح سایه را نشان می دهد، اما خودروی نوربرگ رینگ همه آن را آشکار کرد. بال بزرگ در عقب به راحتی آن را از مشتقات کمتر متمایز می کند، اگرچه ما مطمئن هستیم که پورشه بهینه سازی های هوایی دیگری را انجام داده است که هفته آینده آنها را کشف خواهیم کرد.

قدرتمندترین تایکان تا کنون توربو S با قدرت 938 اسب بخار است که در حال حاضر با توجه به اینکه مدل قدیمی 750 اسب بخار قدرت داشت، دست انداز بزرگی بود. می‌توانید انتظار داشته باشید که پرچم‌دار آینده قدرت بیشتری داشته باشد، احتمالاً از مرز 1000 اسب‌بخار فراتر رود تا با قدرت هیولایی 1020 اسب بخاری Plaid مطابقت داشته باشد. با توجه به اینکه توربو S جدید در حال حاضر تنها در 2.4 ثانیه به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، شتاب گردنی قابل قبول است که در مقایسه با توربو S قدیمی 0.4 ثانیه کاهش یافته است.

نام این خودرو همچنان یک راز باقی مانده است، اگرچه برخی از جواهر تاج به عنوان تایکان توربو GT یاد می کنند. یکی دیگر از قطعات گمشده این پازل تعداد موتورهای الکتریکی است زیرا گزارش های مختلف حاکی از آن است که مهندسان پورشه در حال ساخت موتور سوم هستند. با این حال، این جزئیات را با نمک ضرب المثلی در نظر بگیرید.

موتور سوم به یک خودروی سنگین وزن اضافه می کند، اگرچه زوفنهاوزن ممکن است سعی کند با قرار دادن سدان الکتریکی در رژیم غذایی، حجم اضافی را جبران کند. برای مرجع، یک Taycan Turbo S در ایالات متحده 5082 پوند وزن دارد.

با معرفی فیس لیفت حدوداً یک ماه پیش، پورشه قیمت محصولات را افزایش داد. Taycan Turbo S اکنون 14445 دلار گرانتر از قبل است و از 210995 دلار شروع می شود. می‌توان تصور کرد که توربو GT یا هر نام دیگری که می‌خواهد باشد، امتیازی جدی خواهد داشت. اگر قیمت آن تقریباً 250000 دلار یا تقریباً به اندازه یک Lucid Air Sapphire باشد، خیلی تعجب نکنید. یک AMG EQS از 147550 دلار شروع می شود در حالی که Plaid در مقایسه با قیمت 89990 دلار مقرون به صرفه است. با این حال، اینکه آیا تسلا یک برند لوکس است یا خیر، این موضوع جای بحث دارد.



منبع