فراری دزدیده شده توسط راننده F1 گرهارد برگر پس از 28 سال بازیابی شد


پلیس متروپولیتن لندن یک پرونده سرماخوردگی خودرو را حل کرده است. واحد جرایم وسایل نقلیه سازمان‌یافته اخیراً یک فراری 512M را که سارقان 28 سال پیش در جریان مسابقه جایزه بزرگ سن مارینو در ایمولا از راننده فرمول یک گرهارد برگر گرفتند، کشف کردند.

کلاهبرداران هر دو 512M برگر و 355 هم تیمی ژان آلسی را از پارکینگ هتل در طول مسابقه در سال 1995 دزدیدند. بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، ظاهرا برگر زمانی که دزد با فراری خود در حال رانندگی بود به آنجا رسید. GrandPrix.com.

پلیس متروپولیتن 512M برگر را با کمک فراری پیدا کرد. در ژانویه، این خودروساز به بازرسان گزارش داد که خودرو را از طرف یک مشتری آمریکایی که خودرو را از یک دلال در بریتانیا خریداری کرده بود، بازرسی کرده است.

پلیس متوجه شد که خودرو پس از سرقت به ژاپن رفته است. این خودرو در اواخر سال 2023 وارد بریتانیا شد، جایی که پلیس متروپولیتن فراری را توقیف کرد تا از خروج خودرو از کشور جلوگیری کند.

مایک پیلبیم، بازپرس ارشد پلیس در بیانیه پلیس متروپولیتن گفت: “ما به سرعت با شرکای خود از جمله آژانس جنایی ملی، و همچنین فراری و نمایندگی های خودروی بین المللی کار کردیم و این همکاری در درک پیشینه خودرو و جلوگیری از خروج آن از کشور موثر بود.” از بازیابی ماشین

پلیس همچنان در حال بررسی بیشتر است. هیچ بازداشتی صورت نگرفته است و متأسفانه F355 Alesi هنوز مفقود است.

علیرغم سرقت خودروهایشان، برگر و آلسی در گرندپری 1995 سن مارینو موفق شدند، آلسی مقام دوم و برگر سوم شد.

فراری 512M آخرین تکامل Testarossa معروف در دهه 1980 بود. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، به جای لامپ‌های پاپ‌آپ، چراغ‌های جلو ثابت داشت. موتور 4.9 لیتری تخت 12 ارتقا یافته 434 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور داشت. این شرکت فقط 501 نمونه ساخته است.



منبع