پیرلی در حال ساخت لاستیک های جدید برای فراری انزو است


ساخت لاستیک های جدید برای خودروهای قدیمی سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای عملکرد بهینه، می‌خواهید از الگوهای آج و روش‌های ساخت خودرو استفاده کنید، و برای ظاهر، می‌خواهید ظاهر تا حد امکان به استوک نزدیک باشد. اما، ترکیبات مدرن پیشرفت های بزرگی در ایمنی، هندلینگ و کیفیت سواری به ارمغان می آورند. ایده آل این است که ظاهر و ساختار قدیمی را با لاستیک مدرن ترکیب کنید. پیرلی روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال ساخت چنین لاستیک برای فراری انزو است.

در حالی که تصور مفهومی انزو به عنوان یک «ماشین قدیمی» دشوار است، ابرخودروی V-12 بیش از 20 سال پیش عرضه شد. لاستیک‌های جدید Pirelli P Zero Corsa System برای Enzo در اندازه‌های OEM-245/35ZR19 جلو، 345/35ZR19 در عقب- و دقیقاً مشابه لاستیک‌های خودروی اصلی هستند. اما این یک تایر جدید است که با همکاری پیرلی و فراری ساخته شده است.

توسعه و تولید یک تایر جدید کار بزرگی است، به خصوص زمانی که قرار است در مقادیر بسیار کمی تولید شود. فراری تنها 399 نمونه از انزو ساخته است، بنابراین بازار این لاستیک ها بسیار کوچک است.

فراری F40، F50 و Enzo

پیرلی تعدادی لاستیک جدید برای خودروهای قدیمی به عنوان بخشی از برنامه Collezione خود می سازد. می توانید CN36 های جدید با عرض 185 را برای 911 اولیه خود یا Cinturato P7 های دیوانه وار برای Countach Quattrovalvole خود تهیه کنید. (Michelin نیز برنامه مشابهی دارد.) پیرلی قبلاً تایرهای جدید و قدیمی را برای F40 و F50 ساخته بود و به عنوان بخشی از این همکاری جدید، فراری برکت رسمی خود را به آنها داد. این دو شرکت همچنین یک تایر برای 288 GTO، یک Cinturato P7 در سایز غیرمعمول 225/50R16 جلو، 265/50R16 در عقب، اعلام کردند.

نه پیرلی و نه فراری قیمت یا تاریخ عرضه تایرهای Enzo را اعلام نکرده‌اند. ما تصور می کنیم که آنها گران هستند، صدها دلار برای پاپ، اما اگر شما می توانید یک Enzo را بخرید، نباید مشکلی ایجاد شود.



منبع