چهار شرکت هنوز به دلایلی به نجات Fisker علاقه مند هستند


فیسکر حداقل چند ماه پر دست انداز را پشت سر گذاشته است. پس از اینکه شرکت اعلام کرد قبل از ورشکستگی باید با خودروساز دیگری شریک شود، مذاکرات با نیسان به هم خورد. سپس فیسکر به سرعت قیمت‌های موجودی نسخه‌ای از SUV Ocean را که ممکن است وجود نداشته باشد، کاهش داد. اما هنوز یک بارقه کوچک امید وجود دارد.

مطابق با بیزینس اینسایدر، مدیرعامل هنریک فیسکر هفته گذشته جلسه ای همه جانبه برگزار کرد و به کارمندان گفت که حداقل چهار خودروساز همچنان علاقه مند به سهام احتمالی در شرکت هستند. فیسکر هفته گذشته به کارمندانش گفت: «ما چهار شرکت خودروسازی داریم که NDA را امضا کرده‌اند. با این حال، آنها بدیهی است که به زمان نیاز دارند تا به کمی دقت و تلاش برسند.”

اقیانوس فیسکر

فیسکر جدول زمانی یا جزئیات خاصی را ارائه نکرد که شرکت‌ها ممکن است علاقه‌مند باشند. تقریباً مطمئناً نیسان یکی از آنها نخواهد بود، زیرا مذاکرات پس از یک قرارداد 400 میلیون دلاری شایعه شده بود که تولید پیکاپ آلاسکا و یک پیکاپ الکتریکی جداگانه برای نیسان را آغاز می کرد.

اگر فیسکر ظرف 30 روز آینده با هیچ یک از این چهار خودروساز معامله نکند، ورشکستگی می تواند اجتناب ناپذیر باشد. طبق گزارش‌ها، این شرکت فقط 54 میلیون دلار معادل نقدی دارد و می‌گوید که “برای انجام تعهدات فعلی‌اش کافی نیست.” این چند ماه پس از آن اتفاق می افتد که این شرکت صدها خودرو تحویل داده است در حالی که موفق به دریافت میلیون ها دلار پرداخت نشده است.

در چند هفته آینده خواهیم دید که آیا فیسکر می‌تواند به یک معامله دست پیدا کند و سرپا بماند یا اینکه ورشکستگی نزدیک است.



منبع