کاترهام سون مرده است


اولین Caterham Seven 485 در سال 2014 وارد جاده شد. اکنون، 10 سال بعد، سرانجام تولید آن به پایان می رسد. این برند روز جمعه یک جفت مدل نسخه نهایی 485 را برای بازار اروپا معرفی کرد که نشان دهنده پایان قدرت تنفس طبیعی برای رودستر سون است.

این برند تنها 85 واحد تولید خواهد کرد – 60 458 نسخه نهایی و 25 485 CSR. هر دو نسخه دارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر فورد دوراتک هستند که 225 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این خودرو با یک گیربکس پنج سرعته دستی و یک دیفرانسیل لغزش محدود جفت خواهد شد. 485 می تواند در 4.1 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت در حالی که در راه رسیدن به حداکثر سرعت 139 مایل در ساعت است، حرکت کند.

نسخه نهایی 485 در گزینه‌های شاسی استاندارد و بزرگ موجود است، در حالی که 485 CSR تنها در سایز بزرگ‌تر با سیستم تعلیق جلو در دسترس است. حدود هفت اینچ طولانی‌تر، نه اینچ پهن‌تر و یک اینچ بلندتر از مدل استاندارد 485 است. این دو همچنین دارای اندازه‌های مختلف چرخ هستند، نسخه نهایی از آلیاژهای سیاه 13 اینچی استفاده می‌کند در حالی که چرخ‌های 15 اینچی روی CSR قرار می‌گیرند. خودروساز آنها را در تایرهای Toyo Proxes R888R می‌پیچد که ترمزهای دیسکی تهویه‌شده جلو را پنهان می‌کنند.

کاترهام نسخه نهایی را در یکی از پنج رنگ درجه یک، با راه راه‌های مشکی ساتن و نشان‌های مشکی عرضه خواهد کرد. هر کدام دارای یک فضای داخلی کاملا فرش شده، داشبورد کربنی و پلاک منحصر به فرد هستند. نام تجاری نسخه نهایی در سراسر وجود دارد، از جمله دوزی روی چرم مشکی، آلکانترا و صندلی‌های مشکی هگز اسپرت.

نسخه نهایی 485 اکنون برای سفارش در دسترس است. قیمت اولیه مدل بازار اروپا 67495 یورو (72810 دلار به نرخ ارز امروز) است.

بدیهی است که این پایان کار کاترهام نیست. برقی سازی در آینده است و نسخه تولیدی مفهومی Project V آن به زودی عرضه می شود. اولیویه جوآن، مدیر منطقه اروپایی این شرکت، می‌گوید: 485 فرصتی را برای “مالک شدن آخرین سون با بالاترین سرعت و تنفس طبیعی که تا به حال تولید شده است” نشان می‌دهد.



منبع