کادیلاک از سال 2030 به فروش خودروهای بنزینی ادامه خواهد داد


در اوایل دهه، رهبری کادیلاک مسیری را برای این برند تعیین کرد که تا سال 2030 100 درصد الکتریکی شود. جان راث، معاون رئیس‌جمهور جهانی کادیلاک، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که خودروهای برقی و احتراقی “برای چندین سال با هم زندگی خواهند کرد” اما از ارائه یک جدول زمانی مشخص کوتاهی کردند.

بر اساس گزارشی که توسط راث منتشر شد، راث گفت: «تنها چیزی که در بیش از 30 سال خود در مورد صنعت خودرو یاد گرفتم این است که صنعت خودرو از یک خط مستقیم پیروی نمی کند و هیچ مطلقی وجود ندارد. مطبوعات آزاد دیترویت. او اظهار داشت که این شرکت از مصرف کنندگان می خواهد که “تجمل انتخاب” را داشته باشند و کادیلاک در حال تطبیق با بازخورد مشتریان است. با این حال، راث همچنین تصریح کرد که مجموعه کاملی از مدل‌های الکتریکی هنوز برای سال 2030 در دسترس است.

کادیلاک لیریک

ما برای توضیح بیشتر در مورد این موضوع با کادیلاک تماس گرفتیم. یک سخنگو بیانیه زیر را ارائه کرد:

“سفر ما به سمت خودروهای الکتریکی یک خط مستقیم نخواهد بود. ما می دانیم که بازار طی شش سال آینده تغییر خواهد کرد و در صورت نیاز خود را تنظیم خواهیم کرد. در پایان، مشتری راهنمای ما خواهد بود و نرخ انتقال کادیلاک را تعیین می کند. داده‌های ما نشان می‌دهد که 60 درصد از مشتریان لوکس در طول خرید بعدی خودروهای الکتریکی خود را در نظر می‌گیرند، بنابراین برنامه‌های ما برای طراحی، مهندسی و راه‌اندازی خودروهای برقی جدید چشم پوشی نمی‌کنند آنها.”

کادیلاک مطمئنا اولین برندی نیست که نگاهی بازنگری شده به آینده برقی دارد. Stellantis اخیراً ثبت شده است که در صورت وجود تقاضای کافی، برای انواع احتراقی خودروهای الکتریکی باز است. فروش خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر برای اکثر برندها کاهش یافته است، که منجر به کاهش تولید از سوی شرکت‌های متعدد و تردید در مورد اینکه آیا انتقال الکتریکی به همان سرعتی که قبلاً تصور می‌شد اتفاق می‌افتد یا خیر، انجامید.

Lyriq تنها خودروی الکتریکی کادیلاک در خط تولید خود است که هم اکنون مردم می توانند آن را خریداری کنند و با قیمت اولیه 58590 دلار، یک کراس اوور قابل دسترس برای خریداران لوکس است. Escalade IQ در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود، اگرچه کمی گران تر خواهد بود و قیمت آن از حدود 130000 دلار شروع می شود. همچنین پرچمدار 340000 دلاری Celestiq، یک خودروی هاله ای با تولید محدود، در مقابل پیشنهادات فوق لوکس رولز رویس و بنتلی قرار دارد. Optiq و Vistiq هنوز به عنوان مدل های آینده به زودی در لیست هستند.



منبع