کارخانه Fisker Ocean “فرض می کند هیچ تولید دیگری ندارد” انجام خواهد شد


پایان ممکن است برای فیسکر نزدیک باشد. در واقع، ممکن است قبلاً اتفاق افتاده باشد. در یک تماس سه ماهه اول هفته گذشته از Magna International، این شرکت اعلام کرد که تولید Fisker Ocean هنوز بیکار است و “فرض می کند که تولید بیشتری انجام نخواهد شد”. این یک اعلامیه رسمی از طرف فیسکر نیست، و “فرض کنیم” موضع قطعی مگنا نیست. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی فیسکر، بسیار سخت است.

Magna International شرکتی است که Ocean for Fisker را می سازد. تولید از طریق Magna Steyr، یکی از شرکت های تابعه این شرکت در کارخانه تولیدی آن در اتریش انجام می شود. تولید اوشن در اوایل ماه مارس به مدت شش هفته متوقف شد. اما این بازه زمانی آمده و رفته است.

در اینجا نقل قول خاصی از سوامی کوتاگیری، مدیرعامل Magna International در مورد Fisker از تماس سود سه ماهه اول شرکت آمده است:

“مهم است که وضعیت فعلی خود را برای برنامه Fisker Ocean به‌روزرسانی ارائه کنم. تولید خودرو در حال حاضر بیکار است. چشم انداز فعلی ما که امروز منتشر شد، تولید بیشتر را فرض نمی‌کند. مطابق با افشا، ما در فرم اطلاعات سالانه خود، این را ارائه کردیم. این فرض فروش ما در سال 2024 را حدود 400 میلیون دلار کاهش می دهد و بر حاشیه سود تعدیل شده ما تا حدود 25 امتیاز پایه تأثیر می گذارد.

بعداً در این تماس، پت مک کان، مدیر ارشد مالی Magna International نیز اشاره کرد که این شرکت فرض می کند “دیگر تولید فیسکر اوشن” را نمی پذیرد.

ما در مورد وضعیت فعلی و آینده تولید Ocean با فیسکر تماس گرفتیم، اما پیام‌ها برگردانده نشدند. اگر پاسخی دریافت کنیم، مطمئناً این مقاله را به روز خواهیم کرد.

مطمئناً بر کسی پوشیده نیست که فیسکر در مشکل است. مذاکرات در مورد شراکت با یک خودروساز برای کمک به وضعیت جریان نقدی شرکت در ماه مارس به هم خورد. فیسکر گفت که بودجه لازم برای زنده ماندن تا پایان سال را ندارد و اندکی پس از آن قیمت ها را در سال 2023 اقیانوس ها به شدت کاهش داد. اخیراً شایعه شده بود که این شرکت در حال مذاکره با خودروسازان بیشتری برای همکاری احتمالی است. با این حال، قیمت سهام کاهش یافته است و گزارش‌های مربوط به تجربه‌های کابوس‌آمیز مالکیت اقیانوس در حال گسترش است.

دیده بان مرگ فیسکر ادامه دارد…



منبع