کارگران UAW در Mack Trucks در میان پیشرفت در خودروسازان دیترویت اعتصاب کردند


تقریباً 4000 عضو UAW در Mack Trucks به 25000 کارگر فورد، جنرال موتورز و Stellantis در خطوط پیکت پیوستند. کارگران سازنده کامیون روز دوشنبه با اکثریت قاطع رأی اعتصابی را تصویب کردند که منجر به اعتصاب در چندین مرکز در سه ایالت شد.

گزارش ها حاکی از آن است که این اعتصاب برای استفان روی، رئیس شرکت Mack Trucks، غافلگیرکننده بود رویترز. یک توافق آزمایشی بین تولید کننده کامیون های سنگین و UAW در 1 اکتبر حاصل شد، اما برای تصویب رای نهایی از اعضای UAW کافی نبود. در واقع، حتی نزدیک هم نبود – این پیشنهاد با 73 درصد رد شد، بنابراین منجر به خروج در ساعت 7 صبح دوشنبه صبح در مکان‌های مک در مریلند، پنسیلوانیا و فلوریدا شد.

نکته مهم در قرارداد پنج ساله پیشنهادی افزایش 19 درصدی دستمزد بود که اعضا آن را برای همگامی با تورم ناکافی دانستند. رویترز. این پیشنهاد همچنین شامل مزایای بازنشستگی بهتر، بازه زمانی کوتاه‌تر برای رسیدن به بالاترین حقوق، زمان مرخصی اضافی، و پاداش 3500 دلاری بود.

در پستی به X توسط حساب رسمی UAW، رئیس UAW، Shawn Fain گفت که “از دیدن اعضای UAW در Mack که برای یک فروشنده بهتر تلاش می کنند، الهام گرفته شده است، و آماده است تا بایستد و کار را کنار بگذارد تا برنده شود.”

البته، آخرین حمله UAW علیه Mack Trucks به اعتصابات جاری علیه خودروسازان دیترویت می پیوندد که نزدیک به یک ماه ادامه دارد. بیش از 15000 عضو UAW که برای فورد، جنرال موتورز و استلانتیس کار می‌کردند، در 15 سپتامبر به دلیل نگرانی‌های زیادی از جمله دستمزد، مزایای بازنشستگی، ساختارهای پرداختی و زمان تعطیلات از کار کنار رفتند. اعتصابات علیه فورد و جنرال موتورز در 29 سپتامبر گسترش یافت و 25000 کارگر را به خطوط اعتراض فرستاد. تهدید حملات گسترده در 6 اکتبر به نتیجه نرسید و فاین به پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات اشاره کرد.

اما توافقی در دیترویت هنوز در دسترس نیست. اخبار خودرو فورد گزارش می دهد که در آخرین پیشنهاد خود 23 درصد افزایش دستمزد ارائه می دهد که جنرال موتورز و Stellantis هر دو 20 درصد هستند. هر سه پیشنهاد افزایش به 401 هزار مشارکت و همچنین اضافه شدن زمان مرخصی دارند. در مورد سطوح، فورد پس از یک دوره افزایش دستمزد، دستمزد برابر ارائه می‌کند، اما سطوح مختلف در جنرال موتورز و استلانتیس باقی می‌مانند. کارگران موقت، همچنین مشکل اعضای UAW، در هر سه شرکت باقی می مانند. UAW به دنبال افزایش 36 درصدی دستمزد با یک دوره رشد 90 روزه، تبدیل همه کارگران موقت به تمام وقت، و بازگشت به حقوق بازنشستگی با مزایای معین، از جمله موارد دیگر است.

در مورد Mack Trucks، دوباره به میز مذاکره بازگشته است. در حال حاضر مشخص نیست که این اعتصاب تا چه زمانی ممکن است علیه این شرکت ادامه داشته باشد.



منبع