کرایسلر 300 رسما مرده است


در یک مراسم رسمی در کارخانه مونتاژ برامپتون در انتاریو، فصل پایانی یک خودروی افسانه‌ای آمریکایی به پایان رسید. آخرین کرایسلر 300C از خط مونتاژ خارج شد – یک سدان زیبا در رنگ قرمز مخملی – که نقطه اوج میراث تقریبا 70 ساله این مدل است. تا پایان این ماه، تولید تمامی مدل های کرایسلر 300 مدل 2023 نیز به پایان خواهد رسید.

در سپتامبر سال گذشته، این خودروساز از آخرین مدل سال این سدان رونمایی کرد که نسخه محدود مشتق شده با موتور V8 را به ارمغان آورد. 300C 2023 دارای موتور 6.4 لیتری HEMI بود و تولید آن به 2000 دستگاه برای ایالات متحده و 200 دستگاه برای کانادا محدود بود. همه خودروها ظرف 12 ساعت رزرو شدند.

آخرین کرایسلر 300C 2023 از خطوط مونتاژ خارج شد

کریس فوئل، مدیر اجرایی برند کرایسلر، اظهار داشت: «برند کرایسلر مفتخر است که میراث کرایسلر 300C را به عنوان یک نماد واقعی خودرو، یکی از خودروهای عضلانی اصلی که نشان دهنده تجملات جسورانه آمریکایی است، نشان می دهد. «در حالی که آخرین 300 درجه سانتی‌گراد HEMI را با اعضای تیم برامپتون جشن می‌گیریم، همچنین هیجان‌زده هستیم که با هم همکاری کنیم زیرا برند کرایسلر به سمت آینده‌ای تمام الکتریکی پایدار به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک Stellantis Dare Forward 2030 پیش می‌رود. ”

نسل فعلی 300 در سال 2011 معرفی شد و آن را به یکی از قدیمی ترین محصولاتی تبدیل کرد که امروزه می توانید کاملاً جدید خریداری کنید. با کمال تعجب، این خودرو یک پدیده در بازار ایالات متحده است – به طور متوسط، هر کرایسلر 300 به قیمت 12 درصد بیش از MSRP به فروش می رسد.

آینده الکتریکی که Feuell در مورد آن صحبت می کرد، قبلاً به نمایندگی های کرایسلر در قالب یک سدان الکتریکی جدید نشان داده شده است که جایگزین 300 خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی در دست نیست اما اعتقاد بر این است که این مدل می تواند زیربنای خود را با تولید به اشتراک بگذارد. نسخه مفهومی دوج چارجر Daytona SRT. انتظار می رود یک سدان الکتریکی دیگر از کرایسلر در کنار مدل جایگزین 300 با طراحی الهام گرفته از کانسپت Airflow به فروش برسد.



منبع