کیا نام تاسمان را برای اولین کامیون جهانی خود تایید کرد


پس از اینکه برند خواهر هیوندای سانتا کروز را در سال 2021 روانه بازار کرد، کیا در سال 2025 یک پیکاپ مخصوص به خود خواهد داشت. این خودروی تازه وارد که امروز با نام “تاسمان” معرفی شد، با سوار شدن بر روی یک چارچوب نردبانی کامیونی تواناتر خواهد بود. داشتن ساختار یکپارچه این مدل به عنوان یک مدل جهانی معرفی شده است، اما در حال حاضر، در دسترس بودن آن تنها در کره جنوبی، استرالیا، آفریقا و خاورمیانه تایید شده است.

ما از کیا پرسیده ایم که آیا قصد دارد تاسمان را به ایالات متحده بیاورد و به محض شنیدن این خبر، این مقاله را به روز خواهیم کرد. ما نفس خود را حبس نمی کنیم زیرا این کامیون در ایالات متحده ساخته نخواهد شد، حداقل تا آنجا که ما می دانیم. با وارد کردن آن از جای دیگری، به این معنی است که پیکاپ مشمول مالیات 25 درصدی مرغ می شود که در سال 1964 ایجاد شد.

در این بین، یک تیزر ویدیویی جدید برای برجسته کردن نام مدل وجود دارد که در ابتدا توسط شعبه استرالیا این شرکت پیشنهاد شده بود. این نام یک اشاره آشکار به ایالت جزیره ای تاسمانی و دریای تاسمان است. دومین خودروی بدنه روی فریم کیا پس از موهاوه با نام مستعار Borrego که هنوز در برخی بازارها به فروش می رسد، تاسمان جدید رقیب فورد رنجر، فولکس واگن آماروک و تویوتا هایلوکس خواهد بود.

مشخصات فنی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما گزارش های استرالیایی نشان می دهد که در ابتدا با موتور توربودیزل فروخته می شود. ظاهراً این یک واحد 2.2 لیتری چهار سیلندر است که از سورنتو قرض گرفته شده و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. شایعه شده است که هر دو مشتقات دو و چهار چرخ متحرک در دست ساخت هستند. ظاهراً کیا قصد دارد این کامیون را در پیکربندی های تک کابین و دو کابین و همچنین نوع کابین شاسی به فروش برساند.

مشخص نیست که آیا یک موتور شش سیلندر قوی‌تر برنامه‌ریزی شده است یا خیر و/یا اینکه در چرخه عمر آینده، پیشرانه‌های هیبریدی وجود خواهند داشت. در مورد برقی‌سازی، کیا متعهد شده است تا سال 2027 دو کامیون برقی را با مدل‌های «تخصصی» و «استراتژیک» به بازار عرضه کند. اولی احتمالاً روی یک پلت فرم خودروی الکتریکی سفارشی قرار می گیرد در حالی که دیگری می تواند زیربنای خود را با یک مدل ICE به اشتراک بگذارد.



منبع