Pagani Alisea 25 سال زوندا را جشن می گیرد


باورش سخت است که زوندا در اصل در نمایشگاه خودروی ژنو 1999 عرضه شد. پاگانی تا اواخر سال 2022 همچنان روی Zondas کار می کرد. در سال 2024، یکی دیگر وجود دارد. خوب، نه کاملا. Alisea 25 را نشان می دهدهفتم سالگرد این ابرخودروی حماسی، و در حالی که پاگانی در این پروژه حضور داشت، Istituto Europeo di Design (IED) کارهای سنگین را انجام داد.

مدل مقیاس 1:1 توسط دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در IED در تورینو نوشته شده است که طرحی بسیار تمیز ارائه کرده اند. سطوح صاف با حذف دریچه‌های بزرگ و اسکوپ‌هایی که معمولاً در خودروهای با عملکرد بالا یافت می‌شوند، به حداکثر می‌رسند. قوس‌های چرخ‌های برآمده، انحنای یک دستگاه را که دقیقاً به پهنای زوندا است، در 80.9 اینچ افزایش می‌دهد.

Pagani Alisea با اندازه 178 اینچ، کمی طولانی تر از منبع الهام خود است و در پایین تر از زمین قرار دارد. این تنها 42.1 اینچ قد دارد و دارای یک سایبان الهام گرفته از اتومبیل های مسابقه استقامتی گروه C از دهه 1980 است. در مقایسه با زوندا، آینه‌های آشنا با نصب بالا برای دستیابی به نمایه‌ای شیک‌تر و بدون استفاده از دوربین، باریک شده‌اند. چراغ‌های چهارگانه مشخص ظاهر مدرن‌تری دارند، در حالی که چراغ‌های خمیده عقب ما را به یاد زوندا R می‌اندازند.

به طور کلی، Alisea با اجتناب از بسته پیچیده آیرودینامیکی موجود در نسخه‌های بیشماری از دستگاه مجهز به موتور AMG V12، رام‌تر از Zonda به نظر می‌رسد. Huayra که پس از آن با چندین اسپین آف خود آمد، از سبک مشابهی استفاده کرد. سومین مدل مارک های عجیب و غریب ایتالیایی، اتوپیا، از نظر استایل بسیار متفاوت نیست، حتی اگر از آن به عنوان یک خودروی کاملا جدید یاد شود.

Alisea متأسفانه یک ماجرای بی نظیر است. با این اوصاف، اگر یک خریدار ثروتمند حاضر به پرداخت مبلغی ناپسند برای یک خودروی منحصربه‌فرد باشد، اگر پاگانی از برخی نشانه‌های طراحی استفاده کند، ما خیلی تعجب نخواهیم کرد. اگر بتوانید آن را بخرید، Pagani احتمالاً می تواند آن را بسازد، همانطور که توسط محصولات ویژه Zonda بی شماری که در چند دهه گذشته دیده ایم، گواه آن است.



منبع