یاماها باگی با موتور احتراق هیدروژن سوز رونمایی شد


نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 که قرار است با اولین روز مطبوعاتی در 25 اکتبر آغاز شود، چیزی فراتر از خودروها خواهد بود، زیرا شرکت ها انواع دیگری از راه حل های تحرک را نیز ارائه خواهند کرد. یاماها اعلام کرده است که در رویدادی که قبلاً به عنوان نمایشگاه خودروی توکیو شناخته می شد، با موتور سیکلت، اسکوتر و دوچرخه های الکترونیکی و همچنین کانسپت های دیگر با بیش از دو چرخ شرکت خواهد کرد.

در تصویر بالا، YXZ1000R موجود برای کار با هیدروژن در حالی که موتور احتراق داخلی را حفظ می کند، تبدیل شده است. این یک وسیله نقلیه تفریحی خارج از بزرگراه (ROHV) است که به عنوان تلاشی برای حفظ مزایای ICE اما با آلایندگی صفر عمل می کند. یاماها می خواهد “جذابیت منحصر به فرد این موتورها را زنده نگه دارد، مانند صدا و احساس آنها در هنگام حرکت و در آینده.”

یاماها تریسرا
یاماها TMW

شاید حتی غیرعادی تر از آن Tricera (تصویر سمت چپ)، یک اتوسیکلت سه چرخ با پیشرانه الکتریکی و پیکربندی سقف باز باشد. این کانسپت با فرمان چرخ‌های عقب برای مانور بیشتر در خیابان‌های شلوغ شهر توسعه یافته است. جزئیات بیشتری در دسترس نیست، اما به نظر می رسد ایده پشت آن جایگزینی کمتر زرق و برق دار و مقرون به صرفه تر برای امثال Polaris Slingshot باشد.

در مورد TMW (تصویر سمت راست)، این اولین خودروی چند چرخ متحرک یاماها (LMW) با برش های آفرود است. این خودرو دارای یک پیشرانه هیبریدی با موتورهای هاب الکتریکی است که چرخ های جلو را به حرکت در می آورند در حالی که چرخ عقب توسط یک موتور احتراقی حرکت می کند. به نظر می رسد که این سیستم تعلیق سخاوتمندانه ای دارد و می تواند یک قفسه حمل بزرگ در جلو را در خود جای دهد. به ما گفته می‌شود که فضای بار حتی در هنگام عبور از زمین‌های ناهموار و همچنین در شیب‌ها یا شیب‌ها هموار می‌ماند.

علاوه بر یاماها، برندهای بزرگ داخلی دیگر نیز اعلام کرده اند که قصد دارند از کانسپت های جدید در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن رونمایی کنند. نمونه‌های مرتبط شامل مزدا با MX-5 میاتا احتمالاً برقی و هوندا با مفهومی اسرارآمیز Specialty Sports است.



منبع