Bentley Batur Convertible یک سشوار فوق العاده W-12 است


موتور W-12 بنتلی به تور خداحافظی خود ادامه می دهد. یکی از آخرین نمایش های آن در باتور است که نام آن از یک دریاچه دهانه در کینتامانی در جزیره بالی اندونزی گرفته شده است. این در اصل یک نسخه دراپ از کوپه Batur است که در سال 2022 عرضه شد، اما حتی انحصاری تر. کابریو به 16 واحد محدود شده است در حالی که مدل با سقف ثابت در 18 نمونه ساخته شده است.

اگرچه این آخرین بنتلی نیست که موتور 6.0 لیتری توئین توربو را تکان می دهد، باتور کانورتیبل یکی از آخرین مدل های با موتور دوازده سیلندر است. این خودرو از قوی‌ترین مدل W-12 تا به امروز استفاده می‌کند که قدرت شگفت‌انگیز 740 اسب بخار و گشتاور 737 پوند فوت دارد. به طور قابل پیش بینی، کابریو با غرغر ارائه شده توسط کوپه مطابقت دارد. این موتور عظیم در تابستان امسال غروب خواهد کرد.

موتور ارجمند TSI بیش از 20 سال است که وجود دارد و در طی آن نزدیک به 40 درصد قدرت بیشتری به دست آورده در حالی که مصرف سوخت 25 درصد کاهش یافته است. تمام این فشارها از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته به جاده منتقل می شود که کاملاً برای یک گرند تور مجلل طراحی شده است. مهندسان بنتلی کل سیستم اگزوز Akrapovič را از تیتانیوم ساخته اند، و این شامل آن اگزوزهای بزرگ چاپ شده با چاپ سه بعدی می شود.

تمام تصاویر رسمی Batur Convertible را با سقف تا شده نشان می‌دهند، اما ما می‌دانیم که سقفی نرم در پشت صندلی‌ها قرار دارد. تنها 19 ثانیه طول می کشد تا سقف را با فشار دادن یک دکمه پایین بیاورید یا بالا ببرید. این روش فقط زمانی انجام می شود که وسیله نقلیه با سرعت حداکثر 30 مایل در ساعت حرکت می کند. این خودروساز مستقر در Crewe با سفارشی کردن هر اینچ از خودرو، گزینه های شخصی سازی بی نهایت را وعده می دهد.

بنتلی این خودرو را کاملاً با طرح دو صندلی ارائه می دهد در حالی که یک کانتیننتال GT کانورتیبل با جا دادن سرنشینان عقب کاربردی تر است. در مقایسه با کوپه با اسپویلر عقب فعال، مدل جدید مشتق شده با فضای سر بی نهایت دارای یک اسپویلر دم اردک یکپارچه است. چرخ‌های 22 اینچی طراحی متفاوتی دارند و در حال حاضر یک پوشش تونیو وجود دارد که سقف پارچه‌ای را هنگام تا شدن پنهان می‌کند.

این برند بریتانیایی فوق‌العاده لوکس می‌گوید این نمونه اولیه خودروی تبدیل‌پذیر باتور شماره 0 به اندازه خودروهای تولیدی بعدی شیک است. از رنگ ساتن براق ورمیلیون که با لهجه های فیبر کربن براق ترکیب شده است، استفاده می کند. در داخل، درج های رزگلد برای مطابقت با آیفون شما وجود دارد. کابین شیک با سهم نسبتاً مناسبی از دکمه‌های معمولی، صفحه‌های سه‌گانه قدیمی، و ساعت آنالوگ، جای کانتیننتال GT کانورتیبل را دارد.

بنتلی در مورد قیمت گذاری سخت صحبت می کند، اما مطمئنا Batur Convertible حداقل 2.1 میلیون دلار قیمت دارد که برند گروه فولکس واگن برای کوپه فروخته شده دریافت کرده است. با توجه به اینکه یک Continental GT Speed ​​Convertible با قیمتی در حدود 330000 دلار شروع می شود، این قیمت بسیار عالی است.

اگرچه W-12 متأسفانه در حال از بین رفتن است و V-10 هوراکان/R8 به زودی عرضه خواهد شد، فولکس‌واگن همچنان موتورهایی با حجم بالا دارد. Revuelto با V-12 خود عمر طولانی در پیش دارد در حالی که بوگاتی در حال معرفی یک هایپرکار جدید V-16 برای جایگزینی Chiron است.



منبع