از نظر نمرات خام، کابین تک 47.47 درصد برای حفاظت از بزرگسالان، 22.08 درصد برای محافظت از کودکان، 40.23 درصد برای حفاظت از عابران پیاده و کاربران آسیب پذیر جاده، و 41.86 درصد برای کمک ایمنی خودرو دریافت کرد.
مشکل دیگر این بود که کیسه هوای جانبی فقط در مدل دو کابین استاندارد است. آنها به درستی در تست ضربه قطب مستقر نشدند و حسگرها محافظت ضعیفی از سر و قفسه سینه آدمک نشان دادند.
انتظار نداشته باشید که هیچ یک از این کامیون ها در ایالات متحده موجود باشد. طبق یک گزارش، Ram در حال بررسی کامیونی است که زیر 1500 قرار بگیرد. هنوز جزئیاتی در مورد آن در دسترس نیست.
رتبهبندیها همچنین به دلیل نداشتن ویژگیهای ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار، سیستمهای پشتیبانی از خطوط و تشخیص نقاط کور، آسیب دیدند.
فیات استرادا و رام 700 پیکاپهای تک بدنه هستند که از نظر هدف تقریباً با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز قابل مقایسه هستند. برنامه ارزیابی خودروهای جدید (NCAP) برای آمریکای لاتین و کارائیب اخیراً جفت کامیون خانواده Stellantis را آزمایش کرد و آنها توانستند از پنج ستاره ممکن فقط یک ستاره کسب کنند.
56عکس ها
در حفاظت از ضربه شلاق تفاوت قابل توجهی وجود داشت. کابین تک امتیاز ضعیف – کمترین امتیاز ممکن را دریافت کرد. کابین دوتایی نمره خوب – بهترین موجود را دریافت کرد.
طبق یادداشت های تست تصادف: “شل بدنه ناپایدار و قادر به تحمل بارهای بیشتر نبود.” در هنگام برخورد جانبی، هر دو مدل روی دو چرخ واژگون شدند و نسخه تک کابین در ویدیو نزدیک به واژگونی به نظر می رسید.
کابین دوبل در برخی دسته بندی ها بهتر و در برخی دیگر بدتر عمل کرد. این امتیاز برای حفاظت از بزرگسالان 41.39 درصد، برای محافظت از کودکان 52.96 درصد، برای عابران پیاده و کاربران آسیب پذیر جاده 40.23 درصد و برای کمک های ایمنی 48.84 درصد است.
لاتین NCAP هر دو نسخه تک کابین و دو کابین 700 و Strada را آزمایش کرد. هر دو پیکربندی امتیاز یک ستاره را دریافت کردند.
استفان رئیس NCAP لاتین گفت: “چنین نتیجه کم برای Stellantis از نظر ایمنی خودرو بسیار بد است. با چنین مدل محبوب در منطقه، ما فقط می توانیم Stellantis را به دلیل تبعیض علیه مصرف کنندگان در آمریکای لاتین و کارائیب محکوم کنیم.” برودزیاک.