Genesis Connected Services اکنون در خودروهای 2023 و جدیدتر رایگان است


در چشم انداز همیشه در حال تحول صنعت خودرو، سازندگان به طور مداوم به دنبال راه های جدیدی برای بهبود تجربه رانندگی و درگیر نگه داشتن مشتریان و همچنین کسب درآمد بیشتر هستند. یکی از آخرین روندها، ارائه اشتراک برای ویژگی‌های مختلف در خودروها است، اما این یک استراتژی است که می‌تواند در بین مصرف‌کنندگان خشمگین شود. اعلامیه اخیر جنسیس، ارائه دسترسی رایگان به خدمات تله‌ماتیک برای دارندگان وسایل نقلیه جدید، نقطه مقابل این روند است و سؤالاتی را در مورد دوام خدمات مبتنی بر اشتراک در دنیای خودرو ایجاد می‌کند.

این برند خودروهای لوکس از کره جنوبی تصمیم گرفته است تا دسترسی رایگان بدون تاریخ انقضا به مجموعه تله‌ماتیک خود، Genesis Connected Services را برای همه دارندگان و اجاره‌کنندگان خودروهای سال 2023 و مدل‌های جدیدتر فراهم کند. این مجموعه شامل ایمنی، تعمیر و نگهداری، راحتی و ویژگی های از راه دور است. این شرکت می‌گوید این اقدام با هدف افزایش رضایت و وفاداری مشتری با ارائه یک برنامه اتصال ممتاز برای صاحبان اولین بار انجام می‌شود. پیش از این، خدمات برای سه سال اول مالکیت رایگان بود.

در حالی که رویکرد جنسیس نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی از مدل‌های اشتراک سنتی است، اما با احساسات ابراز شده توسط مصرف‌کنندگانی که به‌طور فزاینده‌ای از پرداخت هزینه برای ویژگی‌های فردی به صورت مکرر مخالف هستند، همسو می‌شود. این حرکت همچنین نشان دهنده درک این موضوع است که به ویژه صاحبان بار اول ممکن است در پرداخت هزینه های اضافی بلافاصله پس از خرید وسیله نقلیه مردد باشند.

در مقابل، برخی از خودروسازان هنوز با چالش فروش اشتراک ویژگی به مشتریان خود دست و پنجه نرم می کنند. تصمیم اخیر بی‌ام‌و برای حذف هزینه‌های آبونمان برای صندلی‌های گرمکن، بر پیچیدگی‌ها و مقاومت مصرف‌کنندگان مرتبط با چنین پیشنهادهایی تاکید دارد. پیتر نوتا، عضو هیئت مدیره فروش و بازاریابی BMW، در مصاحبه ای در ماه گذشته اذعان کرد که “پذیرش کاربران چندان بالا نیست” برای برخی خدمات اشتراکی. مشتریان ممکن است احساس کنند که دو بار شارژ می شوند، یک بار در طول خرید اولیه و بار دیگر برای ویژگی های اشتراک.

مطالعات اخیر نشان داده است که مشتریان برای ویژگی‌های خاصی که واقعاً تجربه رانندگی آنها را افزایش می‌دهد، تمایل به استفاده از مدل‌های اشتراک دارند. طبق یک مطالعه S&P Global Mobility، مصرف کنندگان تمایل زیادی به سیستم های ناوبری پیشرفته و کمک راننده دارند. علاوه بر این، یک مطالعه Cox Automotive نشان داد که تنها 21 درصد از خریداران خودرو در بازار از خدمات اشتراک داخل خودرو آگاه هستند. به طور واضح تر، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان، خدمات اشتراک را تنها در صورتی یک مزیت می دانستند که منجر به کاهش قیمت اولیه خودرو شود.

این یافته ها تعادل ظریفی را که خودروسازان باید هنگام بررسی مدل های مبتنی بر اشتراک حفظ کنند، نشان می دهد. در حالی که برخی از ویژگی ها ممکن است واقعاً ارزش و راحتی را به تجربه رانندگی اضافه کنند، برخی دیگر ممکن است به عنوان افزودنی های غیر ضروری در نظر گرفته شوند که هزینه مالکیت را افزایش می دهند.



منبع