Pagani نسخه جدید Huayra را معرفی کرد که به نظر می رسد تبدیل شونده است


هوایرا مانند زوندا قبل از خود به سادگی از مردن خودداری می کند. در ابتدا در ژانویه 2011 رونمایی شد، با این حال، ما اکنون، نزدیک به 13 سال بعد، هنوز در مورد نسخه جدیدی صحبت می کنیم که در شرف عرضه است. اگرچه پاگانی اتوپیا را به عنوان جانشین معرفی کرده است، اما ظاهر عجیب و غریب ایتالیایی با Huayra هنوز تمام نشده است. تصویر جدید منتشر شده در شبکه های اجتماعی یک خودروی استتار شده را در پیست مسابقه قبل از اولین حضور قریب الوقوع خود نشان می دهد.

تنها اطلاعات تایید شده ما این است که مدل مبتنی بر Huayra توسط Grandi Complicazioni (به ایتالیایی “عوارض بزرگ”) توسعه یافته است. در صورتی که این نام به صدا در نیامد، بخش پروژه های ویژه این شرکت وظیفه توسعه خودروهای یکباره و چندگانه را دارد. به نظر می رسد که دارای یک سقف شناور باشد، زیرا به نظر نمی رسد بالای آن وجود داشته باشد، بنابراین ما به احتمال زیاد به دنبال یک کانورتیبل با پانل قابل جابجایی هستیم. پشت خودرو به شدت نشان می دهد که این یک نسخه رودستر از Imola است.

Imola کوپه که در سپتامبر 2019 رونمایی شد، تنها در پنج دستگاه با موتور 6.0 لیتری V12 توئین توربو توسعه یافته توسط AMG برای تولید 827 اسب بخار قدرت و 811 پوند فوت (1100 نیوتن متر) گشتاور ساخته شد. این مقدار زیادی عضله برای یک ابرخودروی است که قبل از اضافه کردن مایعات فقط 2747 پوند (1246 کیلوگرم) وزن داشت. این خودرو با یک گیربکس دستی خودکار هفت سرعته Xtrac طراحی شده بود که خروجی دوازده سیلندر را به محور عقب هدایت می کرد.

هنگامی که Imola با سقف ثابت رونمایی شد، Pagani گفت که Huayra هاردکور را در حدود 10000 مایل در مدار به عنوان بخشی از “شدیدترین تست اعتبار سنجی در مسیر” آزمایش کرده است که یک پاگانی تا کنون باید انجام دهد. کوپه به عنوان یک مدل جاده‌ای توسعه داده شد، بنابراین ما فکر می‌کنیم که همان داستان رودستر خود خواهد بود. Imola از روز اول فروخته شد و ما فکر می کنیم که با این مشتق جدید هم همینطور خواهد بود.

Imola مبتنی بر Huayra در آن زمان قوی‌ترین خودروی تولیدی پاگانی بود، اما Utopia جدید حتی قوی‌تر است، با 852 اسب‌بخار، در حالی که دارای همان گشتاور 811 پوند بر فوت است. در طول توسعه Utopia، مرسدس-AMG پیشنهاد تغییر به یک V8 هیبریدی به جای V12 بزرگ را داد، اما پاگانی بر حفظ هر دوازده سیلندر اصرار داشت.

کارشناسان آفلترباخ این چالش را پذیرفتند و V12 هنوز آینده‌ای دارد تا اینکه مقررات سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی به ناچار آن را از بین ببرد. مرسدس متأسفانه دیگر مدل V12 AMG نمی فروشد، اما شما می توانید موتور عظیمی را در مایباخ S-Class S680 داشته باشید.



منبع