بر اساس اطلاعات و عکس های رسمی ارائه شده توسط فراری، Purosangue محصول مناسبی با پتانسیل بالا به نظر می رسد. اول از همه، قرار گرفتن به عنوان یک خودروی اسپورت چهار سرنشین دیگر با هدف همسویی خودروی جدید با بقیه خودروها و نه به عنوان یک فراری کاملا متفاوت است.
بالاخره یکی از موردانتظارترین خودروهای سال رونمایی شد: اولین SUV تاریخ فراری. اگرچه در مارانلو ادعا می کنند که Purosangue در کلاس خودش قرار دارد، اما عموم مردم اکنون می توانند پس از سال ها گمانه زنی با جدیدترین محصول فراری آشنا شوند. Purosangue یکی از معدود وسایل نقلیه ای است که هم مطبوعات و هم دنیای مالی به آن توجه می کنند. برای فراری معنای زیادی دارد.
از نظر نفوذ به بازار در فروش SUV، موناکو پیشتاز شد زیرا 4.8 درصد از حجم فروش را به خود اختصاص داد. سنگاپور با 0.8 درصد، سن مارینو با 0.5 درصد، آندورا با 0.4 درصد و قطر با 0.3 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
موقعیت یابی درست
و بر خلاف نزدیکترین رقبای خود، فراری تصمیم گرفته است بیشتر بر عملکرد تمرکز کند تا مفهوم تطبیق پذیری. در این شاسی بلند «اسپرت» بیشتر از «کاربردی» وجود دارد، به ویژه با فضای داخلی محدود، چهار صندلی به جای پنج صندلی، داشبورد سنتی فراری و توزیع وزن در عقب. در واقع، چیزهای مشترک بین Purosangue و بقیه خطوط اسب پرانسینگ بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد.
32عکس ها
بخش F-SUV
از مشخصات فنی و طراحی Purosangue که بگذریم، این خودرو فراری را در بازار کاملاً متفاوتی قرار می دهد. در حالی که این برند آن را یک SUV نمیداند، اما واضح است که این محصول جدید پاسخ فراری به رونق شاسیبلندهایی است که به بخشهای لوکس بالایی سرایت کرده است. رولزرویس، بنتلی، استون مارتین و لامبورگینی بخشی از آن هستند.
به همین دلیل است که من معتقدم این فراری جدید با قدرت وارد این سگمنت خواهد شد و به بازیکن جدیدی در این بخش تبدیل خواهد شد.
نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.
من آن را بخش F-SUV لوکس می نامم و سال گذشته بیش از 14200 مشتری جدید پیدا کرد، یعنی کسانی که بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX و رولز رویس کولینان را خریدند. مجموع فروش آنها نسبت به سال 2020 40 درصد افزایش یافته است و انتظار می رود در سال 2022 حتی بیشتر از این افزایش یابد. این چهار مدل با قیمت گذاری و موقعیت متفاوت، افزایش دو رقمی داشته اند و استون مارتین بیش از 400 درصد رشد داشته است.
به مالکان و علاقه مندانی که در مورد این موضوع در FerrariChat.com بحث می کنند بپیوندید!
این سوپر SUV ها عمدتاً در ایالات متحده و کانادا فروخته می شوند، جایی که 31 درصد از حجم جهانی در سال 2021 قرار داشت. تقاضا با افزایش 46 درصدی به بیش از 4400 دستگاه رسیده است. دومین بازار بزرگ برای این بخش، چین بود که بیش از 3700 دستگاه فروخته شد که 23 درصد رشد داشت. اروپا با 3622 دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت که 33 درصد نسبت به سال 2020 رشد داشت. در میان این بازارها، بریتانیا با 40 درصد از کل اروپا پیشتاز است و پس از آن آلمان با 26 درصد، سوئیس با 6.3 درصد، ایتالیا با 5.1 درصد و پس از آن در رتبه های بعدی قرار دارند. فرانسه با 3.0 درصد.