تولید فورد فیستا تا اواسط سال 2023 به پایان می رسد: گزارش


فورد فیستا که به مدت 46 سال به فروش می رسد، نماد واقعی بخش سوپرمینی بوده است. این خودرو هفت نسل را در بر می گیرد و اشکال مختلفی از جمله هاچ بک های سه و پنج در، سدان و حتی ون را به خود گرفته است. با توجه به گزارش نگران کننده ای که امروز منتشر شد، به نظر می رسد مدل ساب کامپکت متأسفانه برای این دنیا طولانی نیست. خودکار اکسپرس. روزنامه نگاران بریتانیایی ادعا می کنند که اعلامیه آبی بیضی در مورد مرگ فیستا قریب الوقوع است.

به نقل از منابع نزدیک به شرکت، AE دریافته است که فورد به “احزاب منتخب” خواهد گفت که تولید فیستا در اواسط سال آینده به پایان خواهد رسید. هنگامی که مجله با آن تماس گرفت، این خودروساز از اظهار نظر در مورد توقف احتمالی خودرو خودداری کرد: “ما در حال سرعت بخشیدن به تلاش های خود برای انجام تمام کارها در زمینه الکتریکی سازی هستیم و بنابراین مجموعه خودروهای خود را مطابق با استراتژی تجاری خود بررسی می کنیم. ما در مورد گمانه زنی ها و گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم. در ماه های آینده اطلاعات بیشتری به اشتراک خواهد گذاشت.”

فیستا در کارخانه کلن آلمان ساخته می شود، جایی که فورد قصد دارد خودروهای برقی را بر اساس معماری MEB گروه فولکس واگن بسازد. لازم به ذکر است که کراس اوور کوچک پوما روی همان پلتفرم فیستا سوار می شود و در سال 2024 نسخه الکتریکی آن را دریافت می کند که در کرایووا رومانی در کنار مدل ICE مونتاژ می شود.

فورد قبلاً با حذف مدل سه در، خط تولید فیستا را ساده کرده است و تصمیمات مشابهی را که توسط گروه VW و Stellantis گرفته شده است با دریچه های ساب کامپکت خود در پرتو کاهش فروش سبک بدنه کمتر کاربردی، تکرار کرده است.

AE فورد اروپا و استوارت رولی، افسر ارشد تحول و کیفیت، اشاره می کند که دریچه بخش B ممکن است روزی بازگردد: “این پایان سفر نخواهد بود. ما تا سال 2030 فقط خودروهای سواری برقی می فروشیم. ما مشتاقانه منتظر توسعه هستیم. برنامه های آینده.”

بیش از 16 میلیون فیستا از زمان شروع آن در اواسط دهه 1970 فروخته شده است، بنابراین آن را به یکی از پرفروش ترین محصولات فورد تبدیل کرده است. فیس لیفتی برای Mk7 سال گذشته با چراغ های LED ماتریسی و گشتاور کمی بیشتر برای هات هاچ ST معرفی شد. به نظر می رسد این ترفندها فروش را در بازاری که همچنان به کراس اوورها وسواس دارد، احیا نکرده است.

به عنوان آخرین نکته، فوکوس بزرگتر نیز در بستر مرگ است زیرا فورد تأیید کرده است که تولید آن در سال 2025 به پایان می رسد.



منبع