در واقع A70 نشان دهنده جدایی رسمی بین سلیکا و سوپرا است. این خودرو در سال 1986 به نظر چیزی از آینده معرفی شد و در حالی که خودروهای اسپورت آمریکایی در حال بازگشت به موتورهای V8 بودند، تویوتا موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی رقابتی را با قدرت حدود 200 اسب بخار عرضه کرد. انواع شش دیگ در طول سال ها در دسترس بود که با توربوشارژ دوقلو 2.5 لیتری 1JZ به قدرت 276 اسب بخار برای بازار ژاپن ختم شد. در ایالتها، سوپرای پرطرفدار دارای موتور 3.0 لیتری تک توربو با قدرت 232 اسب بخار بود.
7عکس ها
بیا با آن روبرو شویم. علاقه مندان به خودرو در جهان عاشق نسل چهارم تویوتا سوپرا A80 هستند. حتی پس از سه سال استفاده از A90 Supra امروزی، مردم هنوز نماد دهه 1990 را بر روی پایه ای نگه می دارند که به نظر می رسد با هر چیزی غیر از A80 مدرنیزه شده با یک 2JZ در زیر کاپوت آن غیرقابل عبور باشد. در همین حال، نسل سوم A70 سوپرا در سایه ها از بین رفته است و عشقی را که سزاوار آن است ربوده است. شاید این رندرها بتواند به تغییر آن کمک کند.
ما Hakosan Designs را در اینستاگرام داریم تا از این دیدگاه باشکوه یک گوه جدید سوپرا تشکر کنیم. این خودرو به لطف کاپوت بلند و تخت، چراغ های جلوی پاپ آپ و شکل ساده فست بک، فوراً به عنوان یک A70 قابل تشخیص است. این ارتقاء تخیلی برخی از لبه ها را گرد می کند و در عین حال به شکل کلاسیک گوه احترام می گذارد و آن را کم و پهن نگه می دارد. در واقع، این تعبیر به لطف گلگیرهای گشاد، که زیر آنها تایرهای چاق و ترمزهای ارتقا یافته قرار دارند، گسترده تر است.
شکی نیست که نسل چهارم سوپرا با 2JZ 330 اسب بخاری خود تقریباً از هر نظر از نسل قبلی خود پیشی گرفته است. ادعای جایگاه برجسته در سریع و خشن مطمئناً به آن کمک کرد تا به وضعیت فوق ستاره دست یابد، اما دیدن مقداری عشق به A70 همیشه خوب است. و اگر محتوای بیشتری در مورد خودروهای کلاسیک گوه میخواهید، قسمت طراحی ما را بررسی کنید جست و خیز درباره ماشین ها پادکست، در زیر موجود است.
نوار مشکی باریک نمادین A70 در جلو حفظ شده است که دارای چراغهای مدرن با نمای پایینی تهاجمی و یک جلوپنجره متوسط برای تغذیه و خنککننده موتور است. در این مورد، Hakosan Designs کاملاً با عشق A70 و A80 همراه است و این بازسازی دهه 1980 را با استفاده از یک موتور چهار سیلندر 2JZ، 1JZ یا حتی یک موتور اصلاح شده 3S با قدرت 500 اسب بخار تصور می کند. 3S-GTE به خاطر قدرتبخشی نسل چهارم سلیکا در اواخر دهه 1980 شناخته میشود، اما مبادا فراموش کنیم، سوپرا به عنوان یک سطح تریم سلیکا شروع به کار کرد.