تویوتا bZ3 در چین به عنوان دومین مدل در خانواده bZ EV برند معرفی شد

bZ3 دماغه تراشی شده و علامت نور فراگیر رو به بالا را از bZ4X حفظ کرده است. تویوتا این را به عنوان الهام گرفتن از یک کوسه سر چکشی توصیف می‌کند و یک نشانه طراحی برای همه مدل‌های خانواده bZ است. این سدان دارای یک خط سقف روان است که با گلگیرهای عقب به شدت چین خورده در تضاد است. ضریب درگ بدنه 0.218 براق است.

تویوتا bZ3

bZ3 بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک چین قادر به برد بیش از 373 مایل (600 کیلومتر) خواهد بود. BYD باتری لیتیوم آهن فسفات مدل را تامین خواهد کرد. ظرفیت این بسته هنوز در دسترس نیست، اما ظاهراً پس از 10 سال 90 درصد ظرفیت خود را حفظ می کند. سیستم های خنک کننده، کنترل و نظارت بر ایمنی عناصر جدید این EV هستند.

جدول زیر ابعاد فیزیکی bZ3 را نشان می دهد:

طول 186 اینچ (4725 میلی متر)
فاصله بین دو محور 113.4 اینچ (2880 میلی متر)
عرض 72.24 اینچ (1835 میلی متر)
ارتفاع 58.07 اینچ (1475 میلی متر)
ظرفیت صندلی 5

فاو تویوتا bZ3 را در چین تولید خواهد کرد و خودرو را در نمایندگی های خود در آنجا به فروش خواهد رساند. بر اساس گزارشی در ماه سپتامبر، تویوتا احتمالاً از اوایل سال 2024 این سدان الکتریکی را در اروپا به فروش خواهد رساند. هنوز اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن آن در ایالات متحده در دسترس نیست.

در داخل، bZ3 دارای چیزی است که تویوتا آن را «جزیره دیجیتال» طرح‌بندی اطلاعات سرگرمی می‌نامد. یک صفحه نمایش اطلاعات-سرگرمی بلند و پرتره بر پشته مرکزی غالب بود. این سیستم تهویه مطبوع، استریو و حتی باز کردن صندوق عقب را کنترل می کند. یک شماره‌گیر روی کنسول، تنظیمات درایو را کنترل می‌کند. راننده به یک دسته ابزار دیجیتالی با مشخصات پایین نگاه می کند.

اعلامیه تویوتا از bZ3 مشخصات پیشرانه این مدل را مشخص نمی کند. بر اساس اطلاعات قبلی از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، گزینه های 178 اسب بخار (133 کیلووات) و 238 اسب بخار (178 کیلووات) وجود خواهد داشت. حداکثر سرعت به 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

تویوتا روی یک خانواده کامل از مدل های bZ کار می کند. طبق برنامه ریزی های این شرکت، حداقل شش مدل برقی سوار بر پلت فرم e-TNGA در راه است. استراتژی اولیه معرفی خودروهای جمع و جور، کراس اوور متوسط، سدان متوسط، مینی ون متوسط، SUV متوسط ​​و SUV بزرگ است.



منبع