
جلوپنجره ساده ترین راه برای تشخیص ساخت خودرو است. این خودرو به عنوان چهره خودرو عمل می کند که به آن هویتی در میان دریای برندهای خودرو در این سیاره می بخشد. اما برخلاف چهره انسان، جلوپنجرههای خودرو با گذشت زمان جوانتر میشوند، تکامل مییابند و مطابق با آنچه خودرو به آن نیاز دارد و فراتر از محدودیتهای عملکردی مجاز است.
در سال 1931، ورود مرسدس بنز 170 همه چیز را تغییر داد. برای اولین بار رادیاتور برای محافظت در پشت مشبک نصب شد که بخشی از کاپوت خودرو بود. این امر باعث ایجاد جلوپنجره کرومی نمادین شد که نه تنها به عنوان محافظ رادیاتور بلکه به عنوان یک شناسه همراه با نشان ستاره سه پر عمل می کرد. از آن زمان به بعد، مرسدس به توسعه جلوپنجره کرومی برای چندین دهه ادامه داد.
این دقیقاً در مورد جلوپنجره مرسدس بنز صدق می کند. از زمانی که ویلهلم مایباخ اختراع خود، رادیاتور لانه زنبوری را در سال 1900 بر روی مرسدس 35 PS نصب کرد، بسیار تکامل یافته است. مشبک رادیاتور برای حل مشکل خنک کننده موتورهای احتراق داخلی در آن زمان طراحی شده بود، اما در نهایت عصر جلوپنجره خودروها آغاز شد.
در دهه 1950، Merc طراحی جلوپنجره مستقل جدیدی را با 300 SL “Gullwing” و رودستر کوچکتر 190 SL معرفی کرد. در داخل به عنوان “چهره ماشین اسپرت” شناخته می شود. نوارهای افقی در میان وسایل نقلیه بعدی مرسدس بنز به یک مشخصه تبدیل شد.
در حالی که عصر خودروهای الکتریکی در گوشه و کنار است، جلوپنجرههای مرسدس بنز باقی ماندهاند، اما عملکردی متفاوت از پوشش محافظ رادیاتور در گذشته دارند. بدون نیاز به رادیاتور، مارک آلمانی برای محدوده EQ خود به سمت جلوپنجره Black Panel حرکت می کند، که به عنوان یک سطح عالی برای سنسورهای پنهان اما ضروری عمل می کند.
26 عکس ها
در سال 2007، مرسدس شروع به ارائه گزینه های جلوپنجره بسته به سطح تریم به مشتریان کرد. آنها می توانند کلاسیک (کلاسیک و الگانس) یا اسپورت (آوانگارد) که در هر دو کلاس C و E کلاس ارائه شده است، استفاده شوند.