با توجه به اینکه Jogger اکنون به فروش می رسد و یک SUV بزرگتر بالای داستر در سال 2025 وارد بازار می شود، آینده امیدوارکننده به نظر می رسد.
در مصاحبه با تخت گاز دنیس لو ووت، مدیر عامل این خودروساز در مجله توضیح داد:
“بسیاری از مردم این خط را غیرفعال میکنند. شما این کار را انجام میدهید، زیرا شما یک انسان هستید و وضعیت را ارزیابی میکنید، بنابراین فناوری را غیرفعال میکنید. کاری که ما انجام میدهیم این است که آن را به شما نمیفروشیم. میدانیم که مردم خط را غیرفعال میکنند. نگه داشتن کمک، پس چرا آن را بفروشیم؟”

محصولات داچیا بسیار صادقانه و ارزان باقی میمانند زیرا میتوانید یک هاچ بک ساندرو را در کشور اصلی این مدل از 13650 یورو به خانه برسانید. حتی Jogger بسیار بزرگتر فقط 15890 یورو قیمت دارد در حالی که داستر SUV چند صد یورو بیشتر قابل دستیابی است. برای پایین نگه داشتن قیمت ها، بازوی بودجه رنو تا زمانی که ممکن است، پس از سال 2030، به موتورهای احتراقی پایبند خواهد بود. در واقع، این شرکت می خواهد تا سال 2025، یعنی زمانی که فروش خودروهای جدید تولید کننده دی اکسید کربن، خودروهای بنزینی داشته باشد.2 عملا ممنوع خواهد شد.
به این فکر نکنید که داچیا تلههای مرگ هستند، زیرا اینطور نیست. هنگامی که Euro NCAP سال گذشته ساندرو و لوگان را آزمایش کرد، توضیح داد که فقدان سیستمهای ایمنی فعال مانع از کسب رتبه بهتر خودروها شده است: “محافظت در برابر تصادف قابل احترام است، با عملکردی که اگر این کار را انجام می داد، خودرو را به یک عملکرد چهار ستاره تبدیل می کرد. نه به خاطر کاستی هایش در جای دیگر.»
یکی از اصلیترین دلایلی که مدلهای داچیا نتایج ضعیفی در تستهای تصادف دارند، به فقدان فناوری ایمنی فعال مربوط میشود. این خودروها بدون ویژگیهایی مانند کمک به حفظ خطوط برای پایین نگهداشتن قیمت طراحی شدهاند، اما همچنین به این دلیل که برند رومانیایی میداند که بسیاری از مردم این نوع فناوری را خاموش میکنند.
داچیا از نظر ایمنی بهترین تصویر را در بین برندهای خودرو ندارد. جدیدترین سدان سوپرمینی ساندرو و سدان ساب کامپکت لوگان هر دو تنها دو ستاره در تست های تصادف انجام شده توسط Euro NCAP دریافت کرده اند. این رتبهبندی برای خودروی شهری برقی اسپرینگ و واگن خانواده هفت سرنشین جدید Jogger حتی بدتر است زیرا این دو مدل تنها یک ستاره کسب کردهاند. آیا رئیس شرکت نگران این نتایج است؟ اصلا.
21 عکس ها
بسیاری از مردم هنوز داچیا را یک برند کوچک میدانند، اما طبق گفتهها، این خودروساز سومین خودروساز پرفروش در اروپا در سال جاری تاکنون از نظر خریداران خصوصی است. اخبار خودرو اروپا. نه تنها این، بلکه ANE به نقل از گروه لابی صنعتی ACEA، خودروساز اروپای شرقی سهم بازار خود را در نیمه اول سال 2022 از 2.9 به 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است.