رنو R5 Turbo 3E مفهومی به عنوان هات هچ الکتریکی RWD با 375 اسب بخار معرفی شد


به دنبال رنو 5 توربو و توربو 2، این شرکت با لوگوی الماسی در حال تجدید نظر در هات هاچ برای عصر اجتناب ناپذیر الکتریکی است. بسیار شبیه به پورشه تایکان، یک خودروی بدون موتور احتراقی نام “Turbo” را دریافت می کند و در اینجا “3E” نامیده می شود تا نشان دهد که سومین خودرو در نسل است و دارای پیشرانه الکتریکی است. اساساً، این کانسپت مشتق شده با عملکرد بالا از نمونه اولیه رنو 5 است که اوایل سال گذشته شاهد آن بودیم.

به نظر می‌رسد خودروی راد تقریباً آماده بازی در Cyberpunk 2077 است و دارای بال عقبی است که می‌توانید از یک مایل دورتر ببینید. R5 Turbo 3E جدید مانند مدل‌های قبلی خود که با سوخت بنزینی کار می‌کردند، دارای طرح دیفرانسیل عقب است. رنو دو موتور الکتریکی – یکی برای هر چرخ در عقب – نصب کرد و بسته باتری لیتیوم یونی 42 کیلووات ساعتی را در وسط زیر زمین قرار داد. انجام این کار به ساختار موتور وسط توربو و توربو 2 بازمی گردد.

مشخصات فنی به اندازه یک ظاهر طراحی فوق تهاجمی چشمگیر است. مارک فرانسوی می گوید این جفت موتور الکتریکی در مجموع 375 اسب بخار (280 کیلووات) قدرت و 700 نیوتن متر (516 پوند فوت) گشتاور تولید می کند. برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در سه و نیم ثانیه و حداکثر سرعت 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) کافی است.

رنو R5 Turbo 3E روی چرخ‌های 19 اینچی جلو و 20 اینچی عقب سوار می‌شود و 980 کیلوگرم (2160 پوند) وزن دارد، قبل از اینکه بسته باتری حجیم را اضافه کنید که ترازو را به 520 کیلوگرم (1146 پوند) می‌رساند. در نهایت یک هاتچ الکتریکی با وزن 1500 کیلوگرم (3306 پوند) خواهید داشت که در طرح بزرگ چیزها چندان بد نیست. برای شارژ کامل باتری، با یک شارژر 380 ولت/32 آمپر حدود دو ساعت طول می کشد.

این کانسپت الکتریکی که بر روی یک شاسی لوله‌ای ساخته شده است، دارای رول میله‌های تایید شده توسط FIA و حالت دریفت اختصاصی، کامل با اهرم ترمز دستی عمودی ضروری است. برای ثبت تمام فعالیت‌ها در حالی که به طرفین می‌روید، R5 Turbo 3E کمتر از 10 براکت برای دوربین‌ها دارد که می‌توانند هم در داخل و هم در خارج نصب شوند.

عرض بدنه درشت آن 2.02 متر (79.5 اینچ) است که در واقع 25 سانتی متر (تقریباً 10 اینچ) بیشتر از Turbo 2 است و به این مفهوم حالتی تاثیرگذار می دهد. طول آن 4006 میلی‌متر (157.7 اینچ با احتساب اسپویلر عقب) است و 1.32 متر (52 اینچ) ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2.54 متر (100 اینچ) است. لاستیک های جلو 225/35 R19 اندازه دارند در حالی که لاستیک های گوشتی عقب یک مجموعه 325/25 R20 است.

رنو R5 Turbo 3E را ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 به نمایش خواهد گذاشت. در حالی که هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت وجود ندارد، بخش عملکرد شرکت آلپاین در حال کار بر روی یک مشتق اسپرت از رنو 5 الکتریکی است.



منبع