فراری F50 برای راه اندازی موتور V12 خود به یک استارت نیاز دارد



هنگامی که ماشین شما خراب می شود، درخواست کمک از غریبه ها می تواند خجالت آور باشد. حالا تصور کنید که چقدر بدتر از این احساس می کنید که برای راه اندازی فراری F50 به کمک نیاز دارید. این دقیقا همان چیزی است که در این کلیپ کوتاه اتفاق می افتد.

ویدیو شروع می شود در رسانه ها با افرادی که قبلاً فراری را هل داده اند، بنابراین ما نمی دانیم همه چیز شروع شده است. شش نفر F50 را به جاده هل دادند. ترافیک نسبتاً سبک است، که این کار را بسیار آسان می کند زیرا آنها فضای زیادی برای حرکت وسیله نقلیه دارند.

هنگامی که فراری در یک چرخش خوب قرار گرفت، راننده کلاچ را باز می کند و موتور V12 غرش جان می دهد. او برای کمک‌کنندگان دست تکان می‌دهد و با پرتاب کردن وسیله نقلیه، با کمی دود از چرخ‌های عقب، تشکر می‌کند.

فراری F50 در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 1995 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید اسب پرانسینگ معرفی شد. برای خاص نگه داشتن آنها، این برند فقط 349 نمونه تولید کرد.

چندین دهه قبل از مرسدس-ای ام جی وان، F50 یک موتور مشتق شده از فرمول یک را در یک ابرخودروی جاده ای قرار داد. این نیروگاه یک موتور 4.7 لیتری V12 تنفس طبیعی بود که نوعی از کارخانه فراری در ماشین F1 1990 بود.

این نیروگاه 512 اسب بخار (382 کیلووات) در 8500 دور در دقیقه و 347 پوند فوت (471 نیوتن متر) در 6500 دور در دقیقه تولید کرد. طبق مشخصات رسمی، این آسیاب F50 را در 3.87 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) رساند. حداکثر سرعت 202 مایل در ساعت (325 کیلومتر در ساعت) بود.

مانند موتور، سایر قسمت های F50 از تجربه فراری در F1 به دست آمد. به عنوان مثال، یک سلول مسافری فیبر کربنی وجود داشت که سیستم تعلیق جلو مستقیماً به آن متصل شده بود. موتور یکی از اعضای تحت فشار شاسی بود.

پانل سقف F50 به صورت دستی قابل جابجایی بود. این بدان معناست که سرنشینان می توانند از خودرو به عنوان یک کوپه سقف سخت لذت ببرند یا باد در موهایشان باشد.





منبع