هوندا سیویک تایپ R 2023 به عنوان قدرتمندترین مدل در بازار ایالات متحده معرفی شد


بیش از یک سال از اولین نمونه اولیه استتار شده هوندا سیویک تایپ R 2023 می گذرد. ​​یک کمپین تبلیغاتی رسمی از هوندا از شش ماه پیش آغاز شد که شامل همه چیز از حضور در نمایشگاه خودرو گرفته تا ثبت رکوردهای دور، همه با خودروهایی است که هنوز روکش کامو بر تن دارند. حالا بالاخره انتظار به پایان رسید و همه چیز مشخص شد. خوب، به جز چند مورد جزئی جزئیاتی مانند قدرت، عملکرد و قیمت.

مسلماً این جزئیات جزئی نیستند، اما هوندا قول داده است که اطلاعات بیشتری به زودی ارائه خواهد شد. چیزی که در حال حاضر می توانیم به اشتراک بگذاریم این است که جدیدترین سیویک قدرتمندترین نوع R است. در واقع، هوندا می‌گوید این سریع‌ترین و قوی‌ترین وسیله نقلیه با برند هوندا است که تاکنون برای خریداران آمریکایی عرضه شده است. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ آشنای مدل فعلی Type R همچنان در زیر کاپوت نگه داشته و نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی اصلاح شده به چرخ‌های جلو می‌فرستد. هیچ گیربکس ترتیبی، هیچ چرخ محرک و هیچ فناوری هیبریدی وحشی وجود ندارد. از نظر پیشرانه، این یک هاچ بک داغ قدیمی است.

هوندا سیویک تایپ R وینگ 2023
موتور هوندا سیویک نوع R 2023
صندلی های هوندا سیویک نوع R 2023

همانند موتور، هوندا آماده به اشتراک گذاشتن جزئیات زیربنای سیویک تایپ R به جز «بهبود» آن نیست. ما می دانیم که ماشین نسبت به مدل قبلی پایین تر، طولانی تر و عریض تر است. این خودرو همچنین مجموعه گسترده‌تری از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S را می‌پوشد که مطمئناً همه این تایرها به ثبت رکورد چرخ‌محرک جلو در سوزوکا توسط Type R جدید کمک می‌کنند.

از نظر بصری، در نهایت نگاه خوبی به بال بزرگ عقب Type R در زمینه خودرو می‌اندازیم. این تنها ارتقاء نیست – گیره جلو با جلوپنجره مشبک و ورودی‌های گوشه‌ای اصلاح‌شده کمی تهاجمی‌تر است. رکاب‌های جانبی ظریفی روی گلگیرهای پشت چرخ‌های جلو دیده می‌شوند که با ورودی‌ها کار می‌کنند و کارایی جریان هوا را در اطراف خودرو افزایش می‌دهند. چرخ‌ها و لاستیک‌های نوع R به‌خوبی گلگیرهای برآمده را پر می‌کنند و برای حفظ ظاهر اسپرت، هات‌هاچ درهای عقب پهن‌تری نسبت به سیویک استاندارد دارد. نمای عقب گرد با دیفیوزر و اگزوز خروجی سه گانه تغییر ظاهری را کامل می کند.

داخل، البته قرمز با سیاه مخلوط شده است رنگ قرمز را روی صندلی‌های اسپرت تهاجمی، موکت، نشان‌ها و دوخت‌های کنتراست خواهید دید. رنگ مشکی بقیه را پوشش می دهد، از جمله داشبورد زیبای سیویک که از مدل استاندارد خارج شده است. حالت رانندگی خاص +R کمی هیجان بصری را به نمایشگر راننده اضافه می‌کند و یک ثبت‌کننده اطلاعات داخلی اطلاعات بی‌درنگ خودرو و نحوه واکنش آن به راننده را ارائه می‌دهد.

هوندا بدیهی است که چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در مورد Type R جدید دارد. به این ترتیب، این اولین نمایش اساساً یک نمایش بصری است که احتمالاً آخرین Type R غیر برقی این برند ژاپنی را نشان می دهد. ما در پاییز و نزدیک به شروع تولید برنامه ریزی شده سیویک تایپ R 2023، اطلاعات کاملی در مورد تمام جنبه های سیویک تایپ R 2023 دریافت خواهیم کرد.



منبع