هوندا شراکت جنرال موتورز را ارزش می‌دهد و در خودروهای برقی ارزان‌قیمت آینده همکاری خواهد کرد


اتحاد با جنرال موتورز یک سلاح بزرگ برای ما است.

مدیرعامل، رئیس و مدیر اجرایی هوندا، توشیهیرو میبه، افکار خود را در این یک عبارت مختصر در طی یک میزگرد با اعضای رسانه در هفته گذشته خلاصه کرد. با صحبت از انتقال شرکت به سمت آلایندگی کربن صفر، هم Mibe و هم مدیر ارشد اجرایی شینجی آئویاما از مزایای همکاری هوندا با جنرال موتورز، هم در شاسی‌بلند الکتریکی پرولوگ 2024 مبتنی بر Ultium و هم در محصولات آینده مبتنی بر پلتفرمی که توسط این دو خودرو طراحی شده است، تمجید کردند. غول ها

ما بر این باوریم که همکاری همه جانبه نه تنها سودمند است [vehicle] Aoyama گفت: پلت فرم اما با خرید و تدارکات. “همکاری آینده است.”

اما در حالی که هوندا پرولوگ 2024 عمدتاً مبتنی بر فناوری‌های جنرال موتورز است – پلتفرم و باتری‌های اولتیوم آن با کادیلاک لیریک 2023 و شورولت بلیزر EV 2024 مشترک است – پروژه مشترک بعدی این دو احتمالاً DNA هوندا بیشتری خواهد داشت. در سال 2027 یک خودروی الکتریکی با قیمت اولیه کمتر از 30000 دلار عرضه خواهد شد که دارای اشتراک اطلاعات بیشتر بین جنرال موتورز و خودروساز ژاپنی خواهد بود. این پروژه جدید با نام رمز AEV (خودروی برقی مقرون به صرفه)، بهترین های هر برند مربوطه را شامل می شود.

هوندا و جنرال موتورز هر دو فن آوری های کافی برای ساخت دارند [our own cars]آئویاما گفت. بنابراین اکنون مهندسان هر دو نهاد در حال افشای فناوری‌هایی هستند که ما در اختیار داریم، سپس سعی می‌کنند در مورد اینکه کدام فناوری‌ها می‌توانند برای هر دو بهینه باشند، بحث کنند.»

از نظر تئوری، این می‌تواند به این معنی باشد که پروژه AEV می‌تواند یک طراحی کاملاً منشا هوندا باشد، اگرچه احتمال اینکه هر شرکت در اجزای خاصی مشارکت داشته باشد بسیار بیشتر است. علاوه بر این، این همکاری فقط به خود خودرو محدود نمی شود. هر دو جنرال موتورز و هوندا در حال ارزیابی امکانات لجستیکی و تولید خود هستند تا موثرترین راه را برای به دست آوردن مواد، نیروی انسانی و فضای مورد نیاز برای ساخت خودروی برقی پایه شناسایی کنند. همه اینها بخشی از هدف هر دو شرکت برای تولید کربن خنثی است، جنرال موتورز تا سال 2040 و هوندا تا سال 2050.

آئویاما گفت: «از این پس، همه چیز از خرید و مواد گرفته تا گردش منابع یک بسته کامل است. ما باید همه چیز را در این زمینه درک کنیم، نه صرفاً وسایل نقلیه الکتریکی با باتری.



منبع