هیوندای ST1 یک وانت کار الکتریکی با ظاهری آینده نگر است


و اکنون چیزی کاملاً متفاوت از هیوندای – یک ون کاملاً برقی که به نظر می رسد از آینده به عقب برگشته است. ST1 به نظر می رسد نام یک سطح تریم برای فورد فیستا ST (RIP) یا Focus ST فروخته شده در اروپا است. با این حال، این نام الفبایی نشان‌دهنده مجموعه‌ای از اسب‌های کار است که به‌عنوان خودروهای «سرویس نوع 1» ساخته شده‌اند.

در حالت معمولی هیوندای، این افشای اولیه فقط در مورد طراحی بیرونی است، بدون جزئیات در مورد مشخصات فنی. ما می دانیم که ST1 منحصراً برقی است و برای پاسخگویی به مشاغل کوچک در کره جنوبی توسعه یافته است. این خودرو به‌عنوان یک ون باری معمولی، یک ون یخچال‌دار و به‌عنوان یک کابین شاسی پایه برای مالکان عرضه می‌شود تا نوع تجهیزات مورد نیاز خود را بازسازی کنند.

هیوندای ST1
هیوندای ST1

هیوندای می‌گوید که با شرکت‌های تحویل محلی کار کرده است تا بفهمد آنها از یک ون کار به چه چیزی نیاز دارند. اسب کار سوار بر فولادی و مجهز به سپرهای بدون رنگ، طراحی جلویی آینده نگرانه ای دارد که از مینی ون Staria یا کراس اوور کوچک Kona گرفته شده است. چراغ های اصلی به طور غیرعادی در پایین نصب شده اند در حالی که نوار افقی تمام عرض بالا احتمالاً برای چراغ های روشنایی در روز است.

ST1 برای کسانی طراحی شده است که به یک ون جادارتر از آنچه Staria Load می تواند ارائه دهد نیاز دارند و دارای روکش پلاستیکی درشت در اطراف برای محافظت از بدنه است. مانند Kona EV، درگاه شارژ در جلو، در سمت راست چیزی که به نظر می رسد یک ورودی هوا کوچک است، نصب شده است. هیوندای احتمالاً دلیل خوبی برای قرار دادن دوربین جلو در قسمت رنگ شده سپر به جای پایین آوردن آن برای ترکیب آن با پلاستیک سیاه داشته است.

هیوندای می گوید ST1 را با این هدف توسعه داده است که بارگیری و تخلیه بار را با کاهش ارتفاع سواری آسان تر کند. اگرچه شبیه یک جعبه روی چرخ به نظر می رسد، اسپویلر بالایی جلو با در نظر گرفتن کارایی آیرودینامیکی طراحی شده است. حتی تزئین حجیمی که کابین را به قسمت بار متصل می‌کند، طوری طراحی شده است که جریان هوای بهتری را فراهم کند.

جزئیات کامل و قیمت در نیمه اول سال 2024 قبل از اینکه ST1 در اواخر سال جاری وارد بازار داخلی شود، فاش خواهد شد. هیوندای قصد دارد پس از عرضه ST1 در کره، اسب کار را در مناطق دیگر بفروشد.



منبع