نیسان GT-R 2025 دارای فضای داخلی آبی است


نیسان GT-R 2025 را در ژاپن عرضه کرده است، جایی که این ابرخودرو قدیمی قرار است در ماه ژوئن به فروش برسد. تنها تغییر مکانیکی مربوط به مدل‌های Premium Edition T-spec و Track Edition است که سخت‌افزار را از نسخه ویژه Nismo به ارث برده‌اند. ما در مورد رینگ های پیستون متعادل با وزن، میله های اتصال و میل لنگ صحبت می کنیم. این ویژگی‌ها باید دور موتور را شادتر کرده و تاخیر توربو را کاهش دهند.

در داخل محفظه موتور این دو نسخه، نیسان یک پلاک آلومینیومی به همراه یک صفحه طلایی رنگ با شماره شاسی نصب می کند که نشان دهنده سازنده خودرو است. به سراغ نسخه پریمیوم بروید و اکنون می توانید آن را با فضای داخلی Blue Heaven سفارش دهید. این تریم برای گودزیلا محترم قیمتی معادل 105400 دلار دارد اما نسخه Pure Edition ارزان تری نیز با قیمت 97700 دلار وجود دارد. گران ترین این دسته نسخه ویژه Nismo با قیمت 207000 دلار است.

نیسان در حال حاضر سفارشات GT-R 2025 را در سرزمین خورشید طلوع می پذیرد. نکته جالب این است که این شرکت اشاره می کند که تولید محدود خواهد بود، به طوری که ممکن است در صورت افزایش تقاضا از عرضه، مجبور به رد برخی سفارشات شود. این پاورقی در بیانیه مطبوعاتی به شایعات در مورد از بین رفتن R35 پس از این سال دامن می زند. نشریه ژاپنی Mag-X هفته گذشته گزارش شد که سال 2025 آخرین محصول من است، با ذکر محدودیت تولید.

نیسان نمی گوید چه تعداد GT-R با مشخصات JDM برای 2025MY خواهد ساخت، اما Mag-X ادعا می کند که تنها 1500 دستگاه مونتاژ خواهد شد که 300 دستگاه از مشتقات نیسمو است. این مجله ژاپنی ادعا می‌کند که نیسان به نمایندگی‌ها اطلاع داده است که تولید این سوپراسپرت متوقف خواهد شد، زیرا این شرکت نمی‌تواند در آینده برخی از قطعات را تامین کند.

هنگامی که این گزارش هفته گذشته منتشر شد، با شعبه ایالات متحده این خودروساز تماس گرفتیم، اما یک سخنگوی از اظهار نظر خودداری کرد. حداقل یک قسمت از Mag-X این گزارش اکنون تایید شده است زیرا تولید GT-R 2025 واقعاً محدود خواهد بود. خوب، حداقل برای بازار ژاپن.

R35 از دسامبر 2007 تولید شده است، اما توسعه آن در سال 2000 آغاز شد. دو کانسپت وجود داشت که مدل تولیدی را پیش‌نمایش می‌کرد، یکی در نمایشگاه خودروی توکیو 2001 و GT-R پروتو از همان رویدادی که در سال 2005 برگزار شد. با معرفی کانسپت Hyper Force در سال گذشته در نمایشگاه تحرک ژاپن، نیسان به شدت به GT-R تمام الکتریکی اشاره کرد. از آن به عنوان “رویایی ملموس برای دستیابی به پایان دهه” یاد می شود.

به شرط اینکه R36 در سال 2030 عرضه شود و R35 امسال از بین برود، نیسان تقریباً پنج سال بدون خودروی اسپورت پرچمدار در خط تولید خود باقی خواهد ماند. در حالت ایده‌آل، GT-R دیگری با موتور احتراقی قبل از پایان این دهه وجود خواهد داشت که مکمل EV باشد. با این حال، این صرفا یک تفکر آرزویی از جانب ما است.



منبع