داچیا یک ماشین جدید بدون صفحه نمایش وسط به شما می فروشد


اتکای بیش از حد به صفحه نمایش به یک نگرانی ایمنی تبدیل شده است. ما تمایل داریم که چشمان خود را از جاده برداریم تا از طریق منوهای فرعی برای دسترسی به یک ویژگی اغلب مورد استفاده حرکت کنیم. این یک مشکل واقعی است که Euro NCAP اخیراً آن را برجسته کرده است. از سال 2026، سازمان ایمنی مستقل اروپا، خودروسازان را با کاهش رتبه ایمنی خودروهایی که کنترل فیزیکی برای عملکردهای خاص ندارند، جریمه خواهد کرد.

این تصمیم ما را به فکر واداشت که آیا هنوز خودروهایی بدون صفحه نمایش مرکزی وجود دارند؟ با آن، منظور ما هیچ نمایشی نیست. تعداد انگشت شماری از خودروها با صفحه نمایش های غیر لمسی وجود دارند که با دکمه ها احاطه شده اند، اما ما می خواهیم روی فضای داخلی خودرو تمرکز کنیم که به طور کامل از صفحه نمایش مرکزی حذف می شود. پاسخ باید مثبت باشد. به عنوان مثال، داچیا یک هاچ بک ساندرو، سدان لوگان، واگن جوگر یا داستر SUV بدون نمایشگر مرکزی را به شما می فروشد، مشروط بر اینکه به ارزان ترین نسخه پایبند باشید.

داچیا ساندرو
فیات پاندا

در حالی که ساندرو، لوگان و جوگر چند سالی است که در دسترس هستند، جدیدترین داستر یک خودروی کاملاً جدید است که به تازگی به فروش می رسد. پیکربندی‌کننده‌ها در بیشتر و بیشتر کشورهای اروپایی راه‌اندازی می‌شوند و یک فضای داخلی شکوهمند اسپارتان را برای نسخه پایه به نمایش می‌گذارند. بخش ارزان قیمت رنو تنها شرکتی نیست که این کار را انجام می‌دهد، زیرا فیات برای ارزان‌ترین پاندا، بدون نمایشگر نصب می‌کند. این خودروی شهری شایان ستایش در نسل سوم خود از سال 2011 به تازگی چرخه عمر خود را تا سال 2026 افزایش داده است.

فولکس واگن بالا! چند ماه پیش از تولید خارج شد و آن یکی نیز در تریم اصلی خود بدون نمایشگر مرکزی عرضه شد. با این حال، صاحبان می توانند یک گوشی هوشمند را متصل کرده و آن را به یک سرگرمی اطلاعاتی قابل جابجایی تبدیل کنند. داچیا همان عملکرد را برای خودروهایی که بدون صفحه لمسی سفارش داده اند ارائه می دهد. این کنترل رسانه ای نامیده می شود و به عنوان “صفحه نمایشی که از جیب شما بیرون می آید” عمل می کند زیرا از قبل گوشی هوشمندی را در دست دارید. در اینجا نحوه کار آن آمده است:

به این لیست می‌توان خودروهای عجیب و غریب مانند بوگاتی و فراری را که صفحه نمایش مرکزی ندارند، به همراه برخی خودروهای تجاری اضافه کرد. از آنجایی که قبلاً به فولکس واگن اشاره کردیم، کمبود ریزتراشه از سال 2021 این شرکت را مجبور کرد کراس اوور Nivus و هاچ بک فاکس را بدون نمایشگر مرکزی در برزیل بفروشد. این به ویژه برای Nivus عجیب بود زیرا دارای یک دسته ابزار تمام دیجیتال بود اما بدون صفحه نمایش لمسی. در گذشته نزدیک، فولکس‌واگن برزیل ارزان‌ترین نسخه خودرو را بدون نمایشگر در وسط داشبورد به فروش می‌رساند.

مطمئناً، ما می توانیم توافق کنیم که فضای داخلی خودرو بدون صفحه نمایش در سال 2024 قدیمی به نظر می رسد. با این حال، نداشتن سیستم اطلاعات و سرگرمی به این معنی است که چیز بهتری دریافت می کنید – دکمه ها و دستگیره ها. کنترل‌های قدیمی بدون توجه به آنچه تیم بازاریابی یک خودروساز درباره بزرگ بودن صفحه‌نمایش‌های لمسی بزرگ می‌گویند، عملکرد بیشتری دارند. پیشخوان‌های لوبیا که توسط یک خودروساز استفاده می‌شود هرگز رسماً قبول نمی‌کنند که استفاده از صفحه‌نمایش‌های مشابه در مجموعه محصولات در مقایسه با توسعه تابلوهای جداگانه ارزان‌تر است.

VW Nivus
فولکس واگن فاکس 2021 (BR)

در حالی که چیزی به عنوان سازش کامل وجود ندارد، برخی از شرکت های خودروسازی مانند هیوندای در تلاش هستند تا هر دو جهان را راضی کنند. توسان اخیراً به روز شده، جفت صفحه نمایش خود را حفظ می کند اما دکمه های بیشتری نسبت به قبل دارد. نه تنها این، بلکه برند کره جنوبی تعهد بلندمدت خود را به کنترل های فیزیکی ابراز کرده است و استدلال می کند که استفاده از کلیدهای سخت هنگام رانندگی آسان تر است.

بی ام و از آنجایی که قبلاً کنترلر iDrive را در کراس اوورهای X1 و X2 به همراه مینی ون سری 2 Active Tourer از بین برده است، همه چیز را متفاوت می بیند. دستگیره چرخشی از سری 1 و سری 2 گرن کوپه اواخر امسال با ورود مدل های نسل بعدی حذف خواهد شد. همانطور که به اندازه کافی بد نبود، نسل بعدی خودروهای برقی بر روی پلتفرم Neue Klasse نیز آن را نخواهند داشت.

اگر نمونه‌های دیگری از خودروهای جدید در فروش امروز بدون صفحه نمایش دارید، به اشتراک بگذارید!



منبع