پورشه 911 داکار 2023 در لس آنجلس با لیفت سه اینچی، 473 اسب بخار معرفی شد


تبدیل پورشه 911 سافاری آماده رالی دقیقاً رایج نیست، اما اگر می‌خواهید، به طور کلی می‌توانید یکی را پیدا کنید یا آن را ساخته باشید. خودرویی که در اینجا می بینید، با این حال، تبدیلی ندارد. این پورشه 911 داکار 2023 است که با بالابر تعلیق بزرگ و لاستیک‌های سراسری مستقیماً از کارخانه سوار می‌شود. و نادر خواهد بود، زیرا فقط 2500 دستگاه برای تولید در سراسر جهان در نظر گرفته شده است.

تا به حال، مطمئناً تعداد زیادی از عکس های جاسوسی، یا اخیراً، تصاویر تیزر پورشه را دیده اید. ماموریت این 911 مقابله با جاده‌ای است که کمتر سفر کرده‌اید و برای انجام موفقیت‌آمیز آن، نیاز به ترخیص از زمین دارید. 911 داکار از سیستم تعلیق مجدد کالیبره شده استفاده می کند که خودرو را 2 اینچ بلند می کند، اما یک سیستم بالابر ویژه در صورت نیاز 1.2 اینچ دیگر اضافه می کند. این 3.2 اینچ بیشتر از 911 کاررای استاندارد است که فاصله داکار را از سطح زمین مشابه بسیاری از SUV های معمولی می کند. سیستم بالابر را می توان تا سرعت 105 مایل در ساعت استفاده کرد که در این مرحله 911 داکار به حالت استاندارد خود پایین می آید. حداکثر سرعت 150 مایل در ساعت است.

پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023

این یک حداکثر سرعت محدود الکترونیکی است که برای حفظ لاستیک‌های ویژه Pirelli Scorpion که مخصوص 911 داکار ساخته شده‌اند، به برق متصل شده است. آنها 245/45 سری 19 اینچ در جلو با لاستیک های 295/40 سری 20 اینچ در عقب هستند. آنها برای تمام زمین ها طراحی شده اند، اما همچنان از نظر سختی دارای درجه Z هستند و روی سطوح هموار شده قابلیت دارند. برای رانندگانی که به دنبال چیزهای تخصصی تر هستند، تایرهای عملکرد تابستانی یا تایرهای برفی اختیاری هستند.

911 داکار مطمئناً قادر است به حداکثر سرعت خود برسد. این خودرو از یک موتور 3.0 لیتری تخت شش سیلندر توربوشارژ دوقلو با قدرت 473 اسب بخار (353 کیلووات) استفاده می کند – همان قدرتی که در 911 GTS وجود دارد. از طریق گیربکس هشت سرعته PDK پورشه به هر چهار چرخ می رود و با کمک لانچ کنترل می تواند در 3.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. پورشه به 911 داکار دو حالت رانندگی جدید می دهد – Off-Road و Rallye. همانطور که ممکن است تصور کنید، Off-Road برای زمین های ناهموار طراحی شده است و به طور خودکار ارتفاع سواری بالاتر را درگیر می کند. رالی برای سطوح شل است و برای سرگرمی سریع‌تر، نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023

چه در جاده و چه در خارج از جاده، کنترل شاسی دینامیک پورشه استاندارد و فرمان محور عقب به ماندگاری 911 داکار کمک می کند. این با پایه‌های موتور قرض‌گرفته‌شده از 911 GT3 بیشتر بهبود یافته است، و یک Rallye Launch Control ویژه اجازه می‌دهد تا کمی چرخش چرخ برای شتاب‌گیری بهینه در زمین‌های شل باشد. یک اسپویلر ثابت ایستگاه را در پشت نگه می‌دارد، در حالی که در جلو، از یک کاپوت CFRP از GT3 استفاده می‌کند.

برای کسانی که به دنبال نوع دیگری از ماجراجویی خارج از جاده هستند، 911 داکار با چادر سقفی و سبد باری که می تواند 92 پوند را در خود جای دهد در دسترس است. این دستگاه به‌روزرسانی‌های بدنه مانند گلگیرهای گشاد، ویژگی‌های طراحی فولاد ضد زنگ و قلاب‌های یدک‌کش آلومینیومی قرمز را تکمیل می‌کند تا داکار یک حضور مناسب در خارج از جاده/رالی داشته باشد.

نمایش خودکار لس آنجلس

تمام اخبار مربوط به نمایشگاه خودرو لس آنجلس را مشاهده کنید

بسته اختیاری طراحی رالی با پایان دو رنگ و شماره شروع در کناری بین 1 تا 999 به احساس رالی اضافه می کند. خریداران 911 داکار همچنین دسترسی انحصاری برای خرید یک ساعت با تم پورشه دیزاین داکار دارند.

کرنوگراف پورشه دیزاین 911 داکار

سرگرمی کارخانه ای خارج از جاده در پورشه ارزان نیست. قیمت پورشه 911 داکار 2023 با احتساب هزینه های مقصد از 223450 دلار شروع می شود. در بهار 2023 به نمایندگی های ایالات متحده می رسد.



منبع