پژو 205 GTI Restomod دارای 200 اسب بخار، فناوری داخلی مدرن


پژو 205 GTI کلاسیک جدیدترین وسیله نقلیه ای است که درمان ریستومود را دریافت کرده است. Tolman Engineering از بریتانیا هات هاچ کلاسیک را بازیابی می کند و سیستم انتقال قدرت را به آن ارتقا می دهد. نمونه این عکس ها اولین خودرو برای تحویل مشتری است.

هدف تولمن ایجاد یک 205 GTI است که شبیه یک نمونه به خوبی تنظیم شده از دوران اصلی است. این مدل از نمونه اصلاح شده چهار سیلندر 1.9 لیتری اصلی استفاده می کند. به روز رسانی ها شامل میل بادامک جدید، سرسیلندرهای 16 سوپاپ پورت شده، ECU Motec و اگزوز اصلاح شده است. نتیجه تولید 200 اسب بخار (149 کیلووات) است. سرعت تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) 6.5 ثانیه طول می کشد.

این شرکت همچنین گیربکس پنج سرعته دستی را با میله‌های تعویض دنده و بوش‌ها بازسازی می‌کند. تولمن می گوید نتیجه تغییر دنده مثبت تر است. به عنوان یک گزینه، خریداران می توانند دیفرانسیل بایاس گشتاور خودکار Quaife را برای کشش بهتر دریافت کنند.

Tolman دمپرهای Bilstein را مطابق با 205 GTI خود تنظیم می کند. همچنین بازوهای پایینی قابل تنظیم و میله ضد غلتک سفارشی در عقب را نصب می کند. ارتقاء ترمز اختیاری از کالیپرهای AP Racing و خطوط فولادی ضد زنگ استفاده می کند.

نمای بیرونی این restomod ها تا حد زیادی استوک به نظر می رسد. چراغ های جلو LED یکی از ارتقاءهای بزرگتر است. در داخل، امکانات مدرن مانند بلوتوث وجود دارد. دسته ابزار دیجیتال Motec LCD و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی گزینه های موجود هستند.

تولمن هنگام آماده سازی خودروها، خودروی اهداکننده 205 را به فلز برهنه می کند و روی آن را با محافظ ضد زنگ، تراشه سنگ و پوشش سرامیکی می پوشاند. از ابتدا تا انتها، هر ساخت حدود 700 ساعت طول می کشد.

پژو 205 GTI را در سال 1984 با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با قدرت 104 اسب بخار (77 کیلووات) روانه بازار کرد. در سال 1986، نسخه 1.9 لیتری با 128 اسب بخار (96 کیلووات) وارد بازار شد. همراه با موتور بزرگتر، این مدل از ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بهره می برد.

205 GTI ارتقا یافته Tolman از 55000 پوند به اضافه مالیات (64952 دلار با نرخ ارز فعلی) شروع می شود. این شرکت می گوید که در حال کاوش در بازسازی هات هچ های دیگر دهه 80 و 90 است.



منبع