پژو E-308 2023 با برد 250 مایل و 156 اسب بخار معرفی شد


پژو به قولی که چندی پیش در مورد عرضه یک 308 صرفاً الکتریکی با معرفی خودروی جمع و جور بدون موتور احتراقی داده بود، عمل می کند. E-308 بر روی همان پلت فرم مدل ICE سوار می شود و بنابراین تا حد زیادی طراحی را در داخل و خارج انجام می دهد. مجموعه جدیدی از چرخ‌های 18 اینچی با در نظر گرفتن کارایی آیرودینامیک ساخته شده است تا محدوده بیشتری را از بسته باتری کم کند.

پژو E-308 به یک باتری نسل جدید با ظرفیت قابل استفاده 51 کیلووات ساعت متکی است. باتری با ولتاژ 400 ولت کار می کند و دارای ترکیب شیمیایی جدیدی با 80 درصد نیکل، 10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت است. با شارژ کامل، آب کافی برای بیش از 400 کیلومتر (نزدیک به 250 مایل) برد در چرخه WLTP دارد.

قسمت جلو و زیر بدنه به طرز ماهرانه ای برای هوای بهتر اصلاح شده اند و لاستیک های جدیدی با اصطکاک کم برای همین منظور وجود دارد. پژو حالت رانندگی «ترمز» را اضافه کرده است که وقتی راننده پدال گاز را رها می‌کند تا سرعت بازیابی انرژی را افزایش می‌دهد. شارژ از حداکثر 100 کیلووات پشتیبانی شده، کمتر از 25 دقیقه طول می کشد تا از 20 به 80 درصد برسد.

E-308 که در سبک‌های بدنه هاچ‌بک و واگن موجود است، از یک موتور الکتریکی تازه توسعه‌یافته استفاده می‌کند که 156 اسب بخار قدرت (115 کیلووات) و 260 نیوتن متر (191 پوند فوت) گشتاور تولید می‌کند. هیچ سخنی در مورد عملکرد وجود ندارد، به غیر از وعده “پاسخگویی فوری” همانطور که از خودروهای الکتریکی که گشتاور خود را تقریباً آنی ارائه می کند انتظار می رود.

پژو E-308 2023 را از اواسط سال آینده در سطوح تریم Allure و GT به فروش خواهد رساند. مشتریان می توانند هاچ بک یا واگن برقی را مستقیماً از وب سایت شرکت خریداری کنند و حتی با وسیله نقلیه قدیمی خود معامله کنند و همچنین با استفاده از پلتفرم آنلاین خرید جدید را تامین کنند. EV بدون هیچ گونه هزینه اضافی به خانه آنها تحویل داده می شود.

به عنوان آخرین نکته، پژو ادعا می کند که E-308 SW اولین واگن الکتریکی یک سازنده اروپایی است. این از نظر فنی درست نیست زیرا پورشه تایکان اسپرت/کراس توریزمو نیز یک مدل سقف بلند بدون آلایندگی است. این دو مدل به MG5 Electric در بخش نادری از واگن‌های بدون ICE می‌پیوندند.



منبع