این خودروی اسپرت آلپاین دارای موتور توربو احتراق هیدروژنی است


برخی از خودروسازان بر این باورند که موتور احتراقی ارزش صرفه جویی را دارد. تویوتا معتقد است که می توان این کار را با سوزاندن ICE به جای سوخت های فسیلی انجام داد. پورشه و لامبورگینی فکر می‌کنند سوخت‌های مصنوعی ممکن است ناجی موتور گازسوز باشند. برند پرفورمنس رنو آلپاین روی هیدروژن تیمی است و این Alpenglow Hy4 گواه مفهومی است.

Hy4 که تکامل یافته مفهوم استاتیک Alpenglow 2022 است، یک نمونه اولیه در حال اجرا است. این موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با 340 اسب بخار قدرت دارد. دور آسیاب چهار سیلندر تا 7000 دور در دقیقه می چرخد ​​و از سه مخزن هیدروژن تغذیه می کند که هر کدام 4.6 پوند هیدروژن را با فشار 700 بار حمل می کنند. خروجی از طریق یک انتقال متوالی به جاده هدایت می شود.

اگر می‌بینید که چهار دیگ ضعیف است، آلپاین روی موتور بزرگ‌تری کار می‌کند. یک V-6 کاملاً جدید که به طور کامل در داخل به طور خاص برای کاربردهای هیدروژن ساخته شده است، در راه است. نسخه بعدی Alpenglow که احتمالا Hy6 نام دارد، در اواخر سال 2024 به نمایش در خواهد آمد.

این اولین نمایش عمومی خود را فردا در طول مسابقه استقامتی شش ساعته در Spa-Francorchamps به عنوان بخشی از فصل FIA WEC 2024 انجام خواهد داد. سپس برای شرکت در 24 ساعت لمانز که برای 14 تا 15 ژوئن برنامه ریزی شده است، راهی فرانسه می شود.

Hy4 تصویری از مفهوم اصلی Alpenglow نیست از زمانی که Alpine بدنه را تغییر داده است. این یک ساختار تصادف اصلاح شده برای قرار دادن یک کابین دو صندلی در حالی که مخازن هیدروژن در غلاف های جانبی تعبیه شده است، دارد. همچنین کمی بلندتر از قبل است و دارای یک پکیج هوای بازسازی شده است که با اسکوپ سقفی جدید برجسته شده است.

در حالی که Hy4 یک ماشین فقط پیست است، آلپاین معتقد است که فناوری پیشرانه در یک مدل قانونی خیابانی نیز منطقی است. برند فرانسوی تا آنجا پیش می‌رود که می‌گوید یک موتور احتراق داخلی با نیروی هیدروژن نشان‌دهنده یک «راه‌حل فوق‌العاده امیدوارکننده برای استفاده در جاده‌ها» است.

ایده تغییر موتور احتراقی برای کارکردن با هیدروژن بسیار قدیمی تر از آزمایش های تویوتا با GR Yaris و GR Corolla است. بی ام و در سال 2005 یک V-12 سری 7 با واحد 6.0 لیتری داشت که با هیدروژن کار می کرد. با رفتن حتی به عقب تر در زمان، این برند لوکس آلمانی یک سری 5 (E12) را برای کار با هیدروژن مایع در اواخر دهه 1970 توسعه داد. این 520 ساعت است که در زیر در ویدیوی کلاسیک BMW Group نشان داده شده است.



منبع