ب ام و X2 2024 با روف لاین کوپه مانند تا 312 اسب بخار و iDrive 9 معرفی شد


بی ام و در چند هفته اخیر به طور فعال نسل دوم X2 را به نمایش گذاشته است و بالاخره زمان معرفی کامل و رسمی فرا رسیده است. X2 2024 در ماه مارس سال آینده با ظاهری جدید، دو پیشرانه در دسترس و خانواده ای از فناوری های جدید وارد نمایندگی های ایالات متحده می شود. اولین عرضه عمومی جهانی این کراس اوور برای نمایشگاه تحرک ژاپن در توکیو برنامه ریزی شده است که از 26 اکتبر آغاز می شود.

همانطور که در عنوان این مقاله ذکر شد، خط سقف X2 به طور یکپارچه به سمت عقب جریان می‌یابد و ظاهری باریک و کوپه‌مانند ایجاد می‌کند، چیزی که قبلاً از عکس‌های جاسوسی این مدل می‌دانستیم. قسمت جلوی قائم، قوس چرخ‌ها و عقب قدرتمند، حس اعتماد و حضور را نشاط می‌کند و باعث می‌شود کراس اوور بالغ‌تر از مدل قبلی خود به نظر برسد. چراغ‌های جلوی مدل خاص، نگاهی تازه به چراغ‌های عقب و جلوپنجره کلیه روشنایی اختیاری BMW، همگی X2 را از برادر X1 خود متمایز می‌کنند. X2 جدید همچنین اولین BMW جمع و جور است که با رینگ های 21 اینچی اختیاری عرضه می شود.

پانل های بدنه X2 دارای سطوح تمیز با حداقل تعداد خطوط پویا هستند و دستگیره های درها همسطح با بدنه یکپارچه شده اند. قسمت باریک پنجره کناری، تفسیری دستکاری شده از پیچ خوردگی هافمایستر را ارائه می دهد که به نمای ظریف تر X2 کمک می کند. ریل های سقف کم عمق به رنگ مشکی براق به عنوان یک گزینه موجود است. از نظر ابعاد، طول X2 با 7.6 اینچ افزایش به 179.8 اینچ رسیده است، در حالی که فاصله بین دو محور آن 0.9 اینچ بیشتر از مدل فعلی است.

وارد کابین شوید و به سرعت متوجه خواهید شد که جادارتر از X2 قدیمی است. به عنوان مثال، فضای زانو در صندلی‌های عقب یک اینچ افزایش یافته است، در حالی که فضای بار می‌تواند تا 25.3 فوت مکعب بار را با هر پنج صندلی در حال استفاده ببلعد. ردیف دوم صندلی ها را تا کنید و حداکثر 51.7 فوت مکعب فضای ذخیره سازی در دسترس است.

BMW X2 (2024)
BMW X2 (2024)
BMW X2 (2024)

در فضای داخلی، BMW بر روی کنترل لمسی و صوتی از طریق نمایشگر خمیده BMW و دستیار شخصی هوشمند BMW متمرکز شده است که توسط BMW iDrive 9 جدید طراحی شده است، که برای اولین بار در ژوئن امسال در BMW X1 M35i xDrive 2024 عرضه شد. صفحه نمایش مرکزی خمیده از یک صفحه نمایش اطلاعات 10.25 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.7 اینچی تشکیل شده است که به طور یکپارچه در پشت یک سطح شیشه ای منحنی ادغام می شوند. ابزار QuickSelect فعالسازی سریع عملکردهای انتخاب شده را بدون جستجو در زیر منوها امکان پذیر می کند و با ضربه زدن روی نماد خانه کاربران را به صفحه اصلی باز می گرداند. آخرین اما نه کم اهمیت ترین، در میان ویژگی های جدید داخلی، یک دوربین رو به کابین است که می تواند عکس بگیرد و فیلم بگیرد.

در بخش موتور، X2 با دو پیشرانه موجود در ایالات متحده به فروش می رسد. گزینه پایه 2.0 لیتری چهار دیگ در X2 xDrive28i است که 241 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور ارائه می کند. این موتور به کراس اوور اجازه می دهد تا شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 6.2 ثانیه طی کند. به X2 M35i xDrive ارتقا دهید و یک واحد 2.0 لیتری قوی‌تر را دریافت خواهید کرد که 312 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و خودرو را در عرض 5.2 ثانیه از 0 به 60 مایل در ساعت می‌رساند. موتور M35i دارای میل لنگ قوی‌تر، تامین روغن بهینه‌شده برای پیستون‌ها و سایر پیشرفت‌ها برای بهبود عملکرد است. یک سیستم اگزوز خاص M یک غرش متمایز به تجربه رانندگی اضافه می کند. به عنوان یک نکته جانبی، X2 M35i xDrive به دلیل قوانین آلایندگی تنها 296 اسب بخار در اروپا دارد.

BMW X2 (2024)
BMW X2 (2024)

هر دو مدل X2 منحصراً به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز هستند. این گیربکس آخرین نسل، محرک الکتریکی، گسترش نسبت دنده گسترده تر و راندمان داخلی بهبود یافته را ارائه می دهد. هنگامی که موتور خاموش می شود، گیربکس به طور خودکار در حالت پارک قرار می گیرد و هنگامی که در یک شیب پارک می شود، ترمز دستی برقی به طور خودکار اعمال می شود. علاوه بر این، گیربکس دارای یک دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود برای به حداکثر رساندن کشش و ثبات هندلینگ است.

تولید جهانی BMW X2 جدید در کارخانه این شرکت در رگنسبورگ انجام خواهد شد.



منبع