سوزوکی جیمنی درگ ریس توربوشارژ پژو 205 GTI


سوزوکی جیمنی یک آفرود باکسی با اندازه کوچک است که در آمریکا نمی توانیم از آن لذت ببریم. نسبت به حساسیت های ما خیلی کوچک است و مانند پژو 205 GTI به عنوان یک میوه ممنوعه باقی می ماند. یک ویدیوی جدید Carwow هات هاچ کلاسیک را در برابر نسخه تنظیم شده جیمنی قرار می دهد تا ببیند کدام یک در مسابقه درگ سریع ترین است.

جیمنی تیون شده دارای یک توربوشارژر بر روی موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر خود است. این میلنگ خروجی سوزوکی را به 165 اسب بخار و 143 پوند فوت (195 نیوتن متر) گشتاور می رساند. این سنگین ترین رقیب نیز است، با 2336 پوند (1060 کیلوگرم) در حالی که دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته است.

جیمنی استاندارد دارای همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر است که انواع تیونینگ شده آن مسابقه می دهد، اما قدرت بسیار کمتری دارد. این خودرو تنها 101 اسب بخار قدرت و 95 پوند فوت (130 نیوتن متر) تولید می کند که این شاسی بلند 2281 پوندی (1035 کیلوگرمی) را به حرکت در می آورد.

ستاره واقعی این مسابقه درگ پژو 205 GTI است. زیر کاپوت موتور چهار سیلندر 1.9 لیتری توربوشارژر وجود دارد. این موتور 122 اسب بخار و 118 پوند فوت (161 نیوتن متر) گشتاور را از طریق گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. همچنین با 1896 پوند (860 کیلوگرم) سبک ترین است.

پژو در زمان راه اندازی چرخش زیادی داشت و در اولین مسابقه به جیمنی تیون شده باخت. هر دو سوزوکی استاندارد را شکست دادند. پژو برای مسابقه دوم شروع بسیار بهتری داشت و پیروز شد. هات هاچ، مانند Twisted Jimny، در مسابقه سوم شروع بسیار خوبی داشت، اما برای SUV کافی نبود که پژو را شکست دهد.

پژو مسابقه درگ یک چهارم مایل را در 16.6 ثانیه به پایان رساند. برای این کار، 165 اسب بخاری جیمنی 167.9 استفاده شد. جیمنی استاندارد به طرز دردناکی کند بود و مسابقه را در 19.5 ثانیه کامل کرد.

مسابقه رولینگ برای پژو ضعیف شروع شد، اما به سرعت پیشتاز شد و به راحتی هر دو سوزوکی را شکست داد. هاچ بک سبک تر نیز در تست ترمز پیروز شد و در کوتاه ترین فاصله متوقف شد. سوزوکی تیونینگ شده، احتمالاً به دلیل لاستیک‌های دکمه‌دارش، به بیشترین آسفالت برای توقف نیاز داشت.

پژو 205 GTI در سال 1984 با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با قدرت 104 اسب بخار به بازار عرضه شد. نسخه 1.9 لیتری دو سال بعد یعنی در سال 1986 وارد بازار شد و 128 اسب بخار قدرت داشت. همچنین ترمزهای دیسکی در اطراف دریافت کرد.



منبع