اولین خودروی بیامو iX2 بهطور رسمی توسط برند آلمانی رونمایی شد و اولین نسل از مدلهای آن را نشان میدهد که اکنون علاوه بر گزینههای بنزینی و دیزلی که نام X2 را یدک میکشند، در پوشش تمام الکتریکی نیز عرضه میشود.
شبیه iX1 که سال گذشته معرفی شد، iX2 کوپهمانند جدید در هنگام عرضه با یک پیشرانه تکی به نام iX2 xDrive30 در دسترس است که ترکیبی از سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره و باتری ولتاژ بالا با ظرفیت قابل استفاده 64.8 است. -کیلووات ساعت
قدرت خروجی ترکیبی 313 اسب بخار (230 کیلووات) با عملکرد تقویت موقت ارزیابی شده است، در حالی که رقم گشتاور 364 پوند فوت (494 نیوتن متر) است. طبق یک باتری کاملاً شارژ، iX2 میتواند بین 259 مایل (417 کیلومتر) تا 279 مایل (449 کیلومتر) را طی کند که کمی کارآمدتر از iX1 شبیه به SUV است که حداکثر 272 مایل (438 کیلومتر) رتبهبندی شده است. حداقل به چرخه WLTP.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت 111 مایل در ساعت (180 کیلومتر در ساعت) است.
شارژ سریع DC تا 130 کیلووات امکانپذیر است، در حالی که شارژر AC استاندارد داخلی میتواند تا 11 کیلووات را به باتری ولتاژ بالا تغذیه کند و به گفته بیامو آن را از صفر تا 100 درصد در شش ساعت و نیم شارژ کند. همچنین یک شارژر AC سه فاز 22 کیلوواتی اختیاری در لیست گزینه ها وجود دارد که می تواند باتری را در سه ساعت و 45 دقیقه به طور کامل شارژ کند. با استفاده از برق DC با بالاترین نرخ ممکن، iX2 می تواند از 10 تا 80 درصد در 29 دقیقه شارژ شود.
مدیریت حرارتی پیشبینیکننده برای باتری ولتاژ بالا بهطور خودکار هنگام استفاده از سیستم ناوبری داخلی فعال میشود، و مطمئن میشوید که بسته باتری قبل از هر بار شارژ سریع DC از قبل آماده شده باشد. شبیه به i5 که اخیراً معرفی شده است، iX2 همچنین دارای آخرین نسخه نرم افزار موسوم به “Max Performance Charging” است که کارایی شارژ را بهینه می کند و اجازه می دهد بالاترین نرخ انرژی ممکن به باتری به محض شروع فرآیند شارژ برسد، حتی در هنگام شارژ. سطوح حالت شارژ (SoC) کمتر از 50 درصد.
iX2 که توسط BMW بهعنوان یک کوپه ورزشی کامپکت ممتاز (SAC) معرفی میشود، به همراه X2 مجهز به ICE آن را میتوان با یک جلوپنجره کلیه نورانی اختیاری، درست مانند X6 بزرگتر سفارش داد، در حالی که چراغهای جلو LED به صورت استاندارد ارائه میشوند.
قسمت عقب در مقایسه با نسل قبلی که بیشتر یک هاچ بک بود تا یک کراس اوور کوپه مانند، کاملاً بازطراحی شده است. در حال حاضر، خط سقف به سمت عقب جریان می یابد، و یک شبح ظاهری اسپورت ایجاد می کند که نمونه ای از کوپه های به اصطلاح Sports Activity BMW است.
در داخل، iX2 دارای یک سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای استاندارد است که با یک پمپ حرارتی برای افزایش کارایی در هوای سرد جفت شده است. بلوتوث، ناوبری GPS مبتنی بر ابر، و سیستم صوتی با شش بلندگو و تقویت کننده نیز بخشی از بسته پایه هستند، در حالی که سیستم عامل BMW 9 – آخرین نسخه – به همراه یک جفت نمایشگر 10.25 اینچی و 10.7 اینچی اختیاری است. حجم صندوق عقب بسته به موقعیت قرارگیری صندلیهای عقب بین 525 تا 1400 لیتر است.
طول iX2 179.2 اینچ (4554 میلیمتر)، عرض 72.6 اینچ (1845 میلیمتر) و ارتفاع 61.4 اینچ (1560 میلیمتر) است و وزن آن به 4453 پوند (2020 کیلوگرم) میرسد. قرار است تولید به زودی در کارخانه BMW در رگنسبورگ آلمان آغاز شود و تحویل اروپا در مارس 2024 آغاز شود.
دومین نسخه تمام الکتریکی در تابستان 2024 عرضه خواهد شد، اما همانطور که در حال حاضر است، iX2 EV به این زودی وارد ایالات متحده نخواهد شد، اما همتای آن با موتور ICE در برخی از سطوح تریم در اینجا فروخته خواهد شد.