نیسان لیف جدید یک SUV خواهد بود که شبیه این مفهوم است: گزارش


نسل بعدی نیسان لیف ردپایی به اندازه شهر خود را برای چیزی بزرگتر پشت سر خواهد گذاشت. جایگزین آن یک SUV بزرگتر خواهد بود و اخبار خودرو اروپا گزارش می دهد که کانسپت Chill-Out این شرکت از سال 2021 پیش نمایش طراحی اصلاح شده EV را خواهد داشت.

مفهوم Chill-Out یک انحراف گسترده از استایل فعلی Leaf است. با ورق فلزی صاف و خطوط ساده شروع به کار کرد. گلخانه کوپه‌مانند زیبایی اسپرتی به آن بخشیده است که با چرخ‌های بزرگی که به گوشه‌های بیرونی کشیده شده‌اند، تقویت شده است. جلوپنجره جسورانه V-motion در هیچ کجا یافت نمی شد، اما قسمت جلویی مشکی و چراغ ها شکل خود را حفظ کردند.

کانسپت چیل اوت نیسان

قسمت پشتی قسمت جلویی را با درج‌های مشکی رنگی که چراغ‌های عقب را در خود جای داده است – دو واحد عمودی و سه واحد افقی – و نام تجاری نیسان تقلید می‌کند. همچنین دارای یک اپلیکیشن سپر برای کنتراست بیشتر بود.

یکی از مکان هایی که کانسپت در نهایت با مدل تولیدی متفاوت خواهد بود، فضای داخلی است. کانسپت Chill-Out به لطف استقلال، کاملاً آرامش بخش بود، با این مدل فاقد کنترل های سنتی و نمایشگر بزرگی که بر خط تیره مینیمالیستی غالب بود. این آینده هنوز چندین سال باقی مانده است.

وقتی جانشین لیف از راه برسد، نیسان آن را در آمریکا نخواهد ساخت. منابع گفتند اخبار خودرو که این خودروساز قصد دارد تولید خود را از آمریکای شمالی به انگلستان ارسال کند. مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد این مدل را به بازارهای دیگر صادر کند یا خیر، اما چنین اقدامی به این معنی است که واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی فدرال 7500 دلاری ایالات متحده را از دست خواهد داد.

کانسپت نیسان Chill-Out

فروش برگ در چند سال گذشته حدود 10000 واحد بوده است، اما در 9 ماه اول سال نزدیک به 35 درصد کاهش یافته است. سال 2023 می‌تواند یکی از بدترین سال‌های فروش این مدل از زمان عرضه آن باشد، با تنها 5804 فروخته شده تاکنون، اما این تنها دلیلی بر این است که خودروساز باید مدل را به طور کامل بازنگری کند.

از زمانی که نیسان لیف را برای مدل سال 2011 معرفی کرد، چشم انداز خودروهای الکتریکی تغییر زیادی کرده است. این گوشی با برد تنها 100 مایل و زمان شارژ یخبندان وارد شد و امروزه گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد. چند سال پیش، شورولت، بولت، یکی از رقبای لیف را اصلاح کرد و برای افزایش محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان دیوانه کراس اوور، بولت EUV را با بالاترین سواری معرفی کرد.



منبع