تیپ 57 Chiron الهام گرفته از اقیانوس اطلس ثابت می کند که بوگاتی در حال تمام شدن ایده است


برنامه Sur Mesure بوگاتی به مشتریان اجازه می دهد خودروهای خود را مطابق با مشخصات دقیق شخصی سازی کنند. آخرین مورد Chiron Super Sport 57 One of One است. این خودروی نمادین Type 57 SC Atlantic را گرامی می دارد.

داستان پشت این Chiron منحصر به فرد جذاب است. مالک اولین بار یکی از سه مدل Type 57 SC Atlantic را در موزه خودروی Mullin در Oxnard، کالیفرنیا دید و خطوط براق خودرو او را مجذوب خود کرد. شوهرش این احساس را به دل گرفت و این ماشین را که 57 One of One نام دارد، به عنوان هدیه تولد 70 سالگی سفارش داد. او به دفتر مرکزی این برند مولشیم رفت تا ماشین منحصر به فرد را مشخص کند.

“در طول بازدید او، زمانی که ما از کنار یک مدل مقیاس از Type 57 SC رد شدیم – اولین نمونه اقیانوس اطلس و دقیقا همان چیزی که او در تمام آن سال ها دیده بود – بلافاصله جرقه ای از تشخیص بین ما وجود داشت که این مسیری است که باید در پیش بگیریم. Jascha Straub، طراح اصلی Sur Mesure در بوگاتی گفت.

این Chiron Super Sport 57 One of One دارای بدنه آبی روشن است تا تا حد امکان با سایه اقیانوس اطلس مطابقت داشته باشد. یک جلوپنجره اصلاح‌شده دارای خطوط عمودی صیقلی و یک قامت عمودی ضخیم‌تر از حد معمول در مرکز است. قسمت زیرین بال عقب دارای یک شبح طراحی شده با دست از نوع اصلی 57 است. چرخ ها پنج پره Super Sport در ترکیبی از کروم جلا و رنگ بدنه هستند.

کابین دارای چرم قهوه ای گاوشو است. شبح اقیانوس اطلس با دوخت آبی رعد و برق بر روی پانل های در و کنسول مرکزی ظاهر می شود. نشان فیل رقصنده این شرکت به صورت گلدوزی روی هر تکیه گاه سر ظاهر می شود. امضای ژان و رامبراند بوگاتی روی رکاب در است.

برنامه Sur Mesure به پیشرانه Chiron Super Sport دست نمی‌زند. موتور 8.0 لیتری W16 چهار توربو قدرت 1577 اسب بخار و گشتاور 1180 پوند فوت دارد که حداکثر سرعت محدود الکترونیکی 273 مایل در ساعت را امکان پذیر می کند.

بوگاتی در حال پایان دادن به مونتاژ Chiron است. تا اکتبر 2022، این شرکت تنها 100 دستگاه از تولید 500 خودرو داشت. جانشین این ابرخودرو در سال 2024 معرفی خواهد شد و تولید آن در سال 2026 آغاز خواهد شد.



منبع