هیوندای توسان N لاین 2025 چهره و فضای داخلی به روز می شود


هیوندای توسان جدید را با رنگ اسپورت N Line رونمایی کرده است و پاگانی ویدئوی جدیدی دارد که نشان می دهد چگونه V12 Utopia توسط AMG ساخته شده است.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

هیوندای توسان N 2025 راه اندازی شد

پس از اینکه هیوندای اروپا تصاویری از فیس لیفت توسان را قبل از عرضه رسمی منتشر کرد، اکنون عکس های بیشتری در دسترس است. همزمان با عرضه کراس اوور کامپکت به روز شده در بازار داخلی، هیوندای مدل N Line را به نمایش گذاشته است. این تصویر تنها چراغ‌های جلو که به‌طور محتاطانه تغییر یافته‌اند در سطوح پایین‌تر، به‌علاوه یک جلوپنجره متفاوت در مقایسه با مدل قبل از فیس لیفت را نشان می‌دهد.

Tucson N Line بر روی چرخ‌های 19 اینچی منحصر به فرد سوار می‌شود و با سپر جلوی اصلاح‌شده عرضه می‌شود. تصویر دیگری نسخه معمولی (با سیستم چهار چرخ متحرک) را برای اولین بار از پشت نشان می دهد. ممکن است نمای عقب تقریباً یکسان به نظر برسد، اما چراغ‌های پایینی دوباره طراحی شده‌اند، زیرا نوار افقی جای خود را برای خوشه‌ای بزرگ‌تر باز کرده است. الگوی الماس مانند سپر نیز از بین رفته است.

هنوز برای ایالات متحده اعلام نشده است، توسان 2025 دکمه های معمولی بیشتری نسبت به قبل دارد. علاوه بر این، انتخابگر دنده به ستون فرمان تغییر مکان داده است در حالی که صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچی پس از مدل های اخیر هیوندای است. نشان H را نیز دیگر روی فرمان پیدا نخواهید کرد. با چهار نقطه نشان دهنده کد مورس برای حرف “H” جایگزین شده است. پانل تنظیمات آب و هوا به روز شده است و اکنون یک کنسول “شناور” وجود دارد.

اکنون کابین نیز باید ساکت‌تر باشد. هیوندای در حال گسترش شیشه های دولایه از شیشه جلو تا پنجره های درهای جلو است. این دمپرهای دو مرحله‌ای را در محور جلو نصب می‌کند در حالی که فضای داخلی فرش کف‌تری دارد. علاوه بر این، مواد عایق صوتی بیشتری در محافظ چرخ جلو، قسمت پایین صندلی راننده و در ستون های B و C وجود دارد.

چگونه ساخته شده است: موتور V12 ساخته شده توسط AMG برای Utopia Pagani

با توجه به مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای، کوچک سازی به تدریج موتورهای بزرگ را از بین می برد. عصر ICE با تعداد سیلندرهای دو رقمی زودتر به پایان خواهد رسید – اما مرسدس همچنان این قلعه را حفظ کرده است. اگرچه یک AMG با موتور V12 دیگر وجود ندارد، هیولای دوازده سیلندر هنوز در کلاس S مایباخ، S680 موجود است.

علاوه بر این، مردم آفلترباخ در حال تولید یک V12 سفارشی برای پاگانی هستند تا سوپراسپرت Utopia خود را تامین کند. ویدئوی جدید منتشر شده توسط این سازنده سوپراسپرت ایتالیایی نشان می دهد که چگونه موتور 6.0 لیتری توئین توربو با قدرت 852 اسب بخار و 811 پوند فوت زنده می شود. بهتر از این، این موتور عظیم را می توان با یک گیربکس هفت سرعته دستی داشت. بله، یک درصدی ها می توانند دنده های خود را در یک ابرخودروی جدید V12 بچرخانند.

این یک موتور AMG است که توسط یک کارمند به صورت دستی مونتاژ شده و نام خود را به عنوان گواهی مهارت با کیفیت بالا امضا می کند. واقعیت جالب – Utopia می توانست به جای آن یک V8 هیبریدی داشته باشد. هوراسیو پاگانی سال گذشته فاش کرد که این شرکت به موتور 4.0 لیتری توئین توربو AMG در پیکربندی هیبریدی دسترسی داشته است. این پیشرانه برقی برای یک سوپراسپرت AWD برای حدود 1000 اسب بخار خوب بود، اما در نهایت پاگانی تصمیم گرفت تا تنظیمات V12 و RWD را حفظ کند.

ماشین نهایی با داشتن وزن خشک بسیار کم 1280 کیلوگرم (2622 پوند) سبک تر است. پاگانی شبیه‌سازی‌های دور نوربرگ رینگ را با یوتوپیا هیبریدی V8 سنگین‌تر انجام داد و ریاضیات نشان داد که حدود پنج ثانیه کندتر می‌شد. در نهایت مدل سبکتر و سریعتر V12 پیروز شد.



منبع