جگوار F-Type ZP Edition 2024 پایان خودروهای اسپرت ICE شرکت را نشان می دهد


هنگامی که جگوار F-Type در سال 2013 معرفی شد، ما شک داریم که کسی گمان کند که این آخرین مدل از نوع خود باشد. منظور ما یک خودروی اسپرت جگوار با موتور احتراق داخلی است، اما افسوس که پایان یک عصر اینجاست. به جگوار F-Type ZP Edition 2024 سلام کنید، با یک V8 سوپرشارژر در زیر کاپوت برای آخرین رقص قبل از انقلاب الکتریکی.

جگوار که صرفاً یک بسته ظاهری برای کوپه یا کانورتیبل است، به گروه SV Bespoke خود روی می‌آورد تا هم نمای بیرونی و هم درونی این F-Type تولید محدود را بهبود بخشد. از بیرون با دو گزینه رنگی وام گرفته شده از روزهای اولیه کلاسیک E-Type شروع می شود: Oulton Blue Gloss یا Crystal Grey Gloss. آبی را انتخاب کنید و یک فضای داخلی دو رنگ با قرمز و مشکی به دست خواهید آورد، در حالی که Jag خاکستری با ترکیب آبی/مشکی همراه است. جگوار می‌گوید این رنگ‌ها قبلاً هرگز در F-Type ارائه نشده بود.

جگوار F-Type ZP Edition 2024
جگوار F-Type ZP Edition 2024

مهم نیست که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، رنگ‌های گرد رنگ‌آمیزی شده با دست، درها را به رنگ سفید روشن تزئین می‌کنند و به افتخار خودروهای مسابقه‌ای E-Type که مدت کوتاهی پس از عرضه این مدل در سال 1961 کمپین تبلیغاتی داشتند، می‌آیند. اطراف جلوپنجره نیز سفید است و هر F-Type ZP Edition بر روی چرخ های 20 اینچی با درج مشکی سوار می شود. تزئینات مشکی اضافی در فضای داخلی یافت می شود و البته شما نشان ویژه ای دریافت می کنید که خودرو را به عنوان یک مدل خاص معرفی می کند. آن را در پایین روی گلگیرها، رکاب درها و داخل روی داشبورد خواهید یافت. همچنین یک پلاک ویژه وجود دارد که تعداد تولید خاص را بین 1 تا 150 مشخص می کند. بله، فقط 150 ساخته خواهد شد.

در زیر همه این موارد، مکانیکال همان چیزی است که در F-Type R در تریم P575 مشاهده می کنید. برای تازه کردن حافظه، این یک موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژر است که 575 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور دارد. این موتور هر چهار چرخ را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیرو می دهد و جگوار می گوید که F-Type R در 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد.

Rawdon Glover مدیر عامل جگوار گفت: “F-Type بیش از یک دهه است که رانندگان خودروهای اسپورت را مجذوب خود کرده است، همانطور که E-type پنج دهه قبل از آن انجام می داد.” «نسخه ZP جشن نهایی آن دودمان است که به فهرست برجسته‌ای از نسخه‌های کلکسیونر الهام گرفته از میراث از جمله پروژه 7 2015 و نسخه 60 هریتیج 2020 می‌پیوندد».

از سال 2025، جگوار همچنان متعهد به عرضه فقط وسایل نقلیه الکتریکی است. در مورد آخرین سواری با F-Type، قیمت یا تقسیم بندی خاص کوپه ها در مقابل کانورتیبل اعلام نشده است. یک مدل استاندارد F-Type R P575 مدل 2024 از 114275 دلار شروع می شود که شامل 1275 دلار هزینه مقصد می شود.

Motor1.com را بررسی کنید تست ماشین ساعت خوش پادکست برای اطلاعات بیشتر در مورد جگوار F-Type و سایر وسایل نقلیه، در زیر موجود است.



منبع