دایهاتسو Vision Copen با دیفرانسیل عقب، موتور بزرگتر معرفی شد


یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های ممنوعه همیشه دایهاتسو کوپن بوده است، یک ماشین سرگرم‌کننده به اندازه یک نیم لیتر که هنوز هم می‌توانید در ژاپن بخرید. نسل دوم این مدل در سال 2014 به فروش رسید و چندین نسخه از جمله مدل کوپه سقف ثابت، GR اسپرت و سرو با طعم یکپارچه‌سازی شده را تولید کرد. این کانسپت ویژن که اواخر این ماه به نمایشگاه موبیلیتی ژاپن 2023 می رود، ممکن است یک کوپن با طراحی آشنا باشد، اما خودرویی کاملاً متفاوت است.

برای شروع، این مدل بسیار بزرگتر از مدل تولیدی همنام است. کوپن معمولی یک خودروی کی است، بنابراین باید از محدودیت های اندازه خاصی پیروی کند. در حالی که مدل استاندارد تنها 133.7 اینچ طول و 58.1 اینچ عرض دارد، ویژن 151 اینچ طول و 66.7 اینچ عرض دارد. خودروی مفهومی کمی پایین‌تر است (49.8 اینچ در مقابل 50.4 اینچ) و فاصله بین دو محور 95 اینچ بسیار بیشتر در مقایسه با فاصله بین محورها 87.8 اینچ خودروی kei است.

کوپن به اندازه یک مزدا میاتا شکوفا شده است. بسیار شبیه MX-5 – که این هفته در ژاپن با نسخه ND3 به روز شد – از طرح دیفرانسیل عقب استفاده می کند. به عنوان یک تازگی، ماشین kei نیرو را به چرخ های جلو هدایت می کند. در مورد آن، Vision احتمالاً بسیار قوی تر است زیرا از موتور 0.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر به نفع یک واحد 1.3 لیتری بزرگتر اجتناب می کند. از آنجایی که جابه‌جایی بیش از دو برابر شده است، مطمئناً خروجی بسیار فراتر از 63 اسب بخار و 68 پوند فوت خودروی kei افزایش یافته است.

به طور ناامید کننده ای، به نظر می رسد Vision Copen به جای جعبه دنده دستی ارائه شده برای مدل استاندارد، یک جعبه دنده اتوماتیک دارد، که می تواند با CVT نیز داشته باشد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، دایهاتسو می گوید موتور احتراق داخلی برای کار با سوخت CN ساخته شده است که احتمالاً به سوخت کربن خنثی اشاره دارد.

این طراحی باعث می شود Vision Copen فوراً آشنا شود، حتی اگر خودرو در حال حاضر بسیار بزرگتر شده است. فعلاً نمی‌توانیم آن را با سقف بالا ببینیم، اما دایهاتسو می‌گوید این وسیله نقلیه برای تقلید از Active Top مدل نسل اول طراحی شده است. این یک سقف سخت جمع‌شونده الکتریکی است و با توجه به جهش رشد، خودرو همچنان باید با سقف تا شده کمی کاربردی ارائه دهد. در داخل، یک دسته ابزار دیجیتال، یک سیستم اطلاعات سرگرمی نسبتا کوچک، دکمه‌های لمسی خازنی در پورشه و حلقه‌های در دارد.

کوپن آخرین خودرو از گارد قدیمی خودروهای اسپرت کی است زیرا جانشین هوندا بیت، S660، در سال 2022 از بین رفت. سوزوکی کاپوچینو در سال 1998 متوقف شد. اتوزام AZ-1 موتور وسط در سال 1994 به پایان رسید. معادل سوزوکی – با نام کارا – نیز حذف شد.



منبع