Toyota Crown Sport 2024 در ژاپن با قدرت هیبریدی عرضه شد، برنامه ریزی PHEV


تویوتا مطمئناً نام‌های گیج‌کننده‌ای را برای خانواده جدید چهارنفره کرون انتخاب کرده است، زیرا سدان جک‌آپ فروخته شده در ایالات متحده به عنوان کراس اوور در ژاپن شناخته می‌شود. این کراس اوور جدید Crown Sport که در اینجا به تصویر کشیده شده و امروز با طعم JDM به فروش می رسد. Crown Estate نیز وجود دارد، اما نه، این یک واگن نیست زیرا شکل یک SUV بزرگتر از اسپورت را به خود می گیرد. لطف نجات دهنده سدان معمولی تاج است.

در حالی که ایده Crown چیزی غیر از یک سدان قدیمی ممکن است در ابتدا هتک حرمت به نظر برسد، مبادا فراموش کنیم که 15 نسل قبلی در دسته‌ای از سبک‌های بدنه ارائه شده بودند. واگن‌ها، کوپه‌ها، ون‌ها و حتی پیکاپ‌ها وجود داشته‌اند، بنابراین هیچ محدودیتی در مورد اینکه کدام نوع وسیله نقلیه شایسته نشان ویژه در نظر گرفته شده برای مدل‌های Crown باشد، وجود ندارد. این جدیدترین طعم در ابتدا فقط با تنظیمات هیبریدی ارائه می شود، اما PHEV در ماه دسامبر اضافه خواهد شد.

Crown Sport با طول 185.8 اینچ، عرض 74 اینچ و ارتفاع 61.6، کوتاه‌تر، عریض‌تر و بلندتر از Crown 2024 (196.1 اینچ / 72.4 اینچ / 60.6 اینچ) فروخته شده در ایالات متحده است. فاصله بین دو محور 109 اینچ است، بنابراین آن را کمی بیش از سه اینچ کوتاهتر از مدل معمولی می کند. این خودرو روی چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی قرار دارد و از سیستم تعلیق مستقل عقب و همچنین فرمان چرخ‌های عقب که به‌طور خاص برای این کاربرد تنظیم شده است، بهره می‌برد.

انگیزه توسط همان تنظیمات هیبریدی 2.5 لیتری ارائه می شود، اما PHEV که ذکر کردیم، یک “موتور محرک با چگالی خروجی بالا” دریافت می کند. Crown Sport با درگاه شارژ همچنین از یک بسته باتری لیتیوم یونی بزرگتر برای برد الکتریکی بیشتر بهره می برد و تویوتا می گوید که فضای داخلی را مختل نمی کند.

وقتی صحبت از کابین شد، این کراس اوور جدید از اولین سقف تنظیم کننده صدا این شرکت استفاده می کند که “صداهای داخل کابین را منعکس می کند.” همانطور که انتظار می رفت، فضای داخلی اساساً یکسان است، با تغییرات آشکاری که پس از تغییر سبک بدنه از یک سدان به یک کراس اوور لازم است. این گوشی دارای همان جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی و تمام فناوری های موجود در نوع آمریکای شمالی است.

تویوتا 5،900،000 ین برای Crown Sport 2024 شارژ می کند، بنابراین حدود 39،600 دلار با نرخ ارز فعلی. به جای خرید مستقیم آن، می توانید با انتخاب یک سرویس اشتراک KINTO از حداقل 66550 ین (447 دلار) در ماه پشت فرمان بنشینید. با این حال، رفتن به این مسیر به این معنی است که در طول دوره اشتراک هفت ساله در مجموع 7,900,200 ین (53,000 دلار) پرداخت خواهید کرد زیرا جدا از هزینه ماهانه، چند کارمزد سالانه 165,000 ین (1,108 دلار) نیز وجود دارد. تویوتا پیش بینی می کند که هر ماه حدود 700 دستگاه بفروشد.

Crown Sedan فوق الذکر در جایگاه بعدی قرار دارد که قرار است در ماه نوامبر در ژاپن به فروش برسد در حالی که شاسی بلند بزرگتر Crown Estate قبل از پایان سال مالی وارد بازار محلی خواهد شد.



منبع